Zamknij

Orlen Paczka zawalczy z paczkomatami. PKN postawi 2000 automatów

28.09.2021 11:51
Daniel Obajtek przy automacie paczkowym Orlenu
fot. Piotr Molecki/East News

Orlen coraz śmielej bierze się za dywersyfikację działalności. Polski Koncern Naftowy zamierza rzucić poważne wyzwanie InPostowi i uruchomić 2000 własnych automatów paczkowych. 500 z nich ma być dostępnych do końca 2021 roku.

PKN Orlen, jedna z największych i najbogatszych polskich spółek, ma ogromny problem:  transformacja energetyczna wymuszona przez zbliżającą się katastrofę klimatyczną oznacza, że zapotrzebowanie na paliwa wraz z elektryfikacją motoryzacji będzie drastyczne maleć, by w dłuższej perspektywie spaść niemal do zera.

Polski Koncern Naftowy stawia więc swój własny Dubaj – szejkowie wybudowali miasto, licząc na generowanie przez niego przychodów po ograniczeniu handlu ropą – i tworzy imperium handlowe. Wchodzić w nie ma własna sieć sklepów oraz automaty paczkowe. 200 z nich jest już dostępnych, do końca 2021 roku działać ma już 500 takich maszyn. A to dopiero początek ofensywy Orlenu.

Orlen Paczka zawalczy z paczkomatami. PKN postawi 2000 automatów

Do końca 2021 roku Orlen ma dysponować siecią 500 automatów paczkowych, do końca 2022 roku ta liczba zwiększy się do 2000 – zapowiedział koncern. PKN dodał, że pod koniec września 2021 roku w zasięgu 10 minut spaceru do automatu jest już 10 mln Polaków.

Orlen stawia swój automaty paczkowe w miejscach, do których łatwo można dojechać samochodem. Ma to umożliwić łatwe odbieranie przesyłek na przykład podczas powrotu z pracy: nie trzeba będzie długo szukać miejsca parkingowego, żeby móc udać się do automatu. 

Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, zapowiedział zainwestowanie 11 mld zł do 2030 roku w handel detaliczny.

Dostrzegamy ogromną szansę wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestujemy w rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką „ORLEN Paczka”. To ważny projekt biznesowy, który wpisuje się w ujęty w strategii ORLEN2030 rozwój segmentu detalicznego. Oferujemy klientom dostęp do ponad 6 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym także automatów paczkowych, których liczba systematycznie będzie rosła. W ten sposób będziemy pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie nam realne korzyści biznesowe. Wzmocni także naszą pozycję na rynku e-commerce, jednym z kluczowych dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza w Polsce już 100 mld zł.

Daniel Obajtek

Do obsługi nadawania i odbierania paczek służy aplikacja mobilna dostępna dla posiadaczy telefonów z systemem Android oraz iOS. Z jej poziomu można nie tylko śledzić status przesyłki, lecz także bezdotykowo otwierać skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce. Na odbiór paczki zdeponowanej w automacie ma się trzy dni.

Do końca 2022 roku automaty paczkowe Orlenu mają być dostępne we wszystkich województwach.

RadioZET.pl/Orlen/PAP Mediaroom