Zamknij

Opel zakończył produkcję aut osobowych w Gliwicach. Po 23 latach

30.11.2021 13:04
fabryka Opla w Gliwicach
fot. Polska Press/East News

Z taśm produkcyjnych gliwickiej fabryki Opla zjechała 30 listopada 2021 roku ostatnia Astra. W ciągu 23 lat wyprodukowano łącznie 1 813 668 egzemplarzy Astry pięciu kolejnych generacji i 2 755 215 aut ogółem.

Opel, należący obecnie do koncernu motoryzacyjnego Stellantis, pod nowym przewodnictwem zmienia strategię działania. W rezultacie, po 23 latach, w gliwickiej fabryce zatrudniającej 3000 osób została zakończona produkcja samochodów osobowych. Gliwice były jednym z producentów Opla Astry.

Za działalność gliwickiej fabryki odpowiedzialna była spółka Opel Manufacturing Poland. Podczas przygotowań do wygaszenia produkcji aut osobowych PSA Manufacturing Poland, spółka również należąca do Stellantis, zajmowała się przygotowaniami do uruchomienia wytwarzania samochodów dostawczych. Start przewidziano na kwiecień 2022 roku.

Koniec produkcji Opla Astry w Gliwicach. Z fabryki wyjadą dostawcze Peugeoty, Citroeny, Fiaty i Ople

3 stycznia 2022 roku obie wymienione spółki połączą się wraz z fabryką silników benzynowych Pure Tech w Tychach oraz tyskim Centrum Usług Wspólnych w jeden podmiot: Stellantis Gliwice. Nowa spółka będzie produkować auta dostawcze wchodzących w skład koncernu marek.

Andrzej Korpak, szef zamykanej fabryki aut osobowych i nowej aut dostawczych, zapewnił że warta 300 mln euro inwestycja jest „na ostatniej prostej”.

To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Przełomowa zmiana profilu produkcyjnego na duże samochody dostawcze czyni nas współodpowiedzialnymi za ten ważny dla Stellantis segment rynku.

Andrzej Korpak

Produkcja aut dostawczych ma zostać uruchomiona w nowym zakładzie w Gliwicach 3 kwietnia 2022 roku. Docelowo Stellantis chce produkować „do 100 tys. dużych samochodów dostawczych dla marek Opel, Citroen, Peugeot i Fiat”.

Z zapowiedzi wynika, że w Gliwicach powstać będą modele Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Fiat Ducato i Opel Movano, w tym także w wersjach elektrycznych.

- Ponadto, dzięki planom uruchomienia w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), staje się on istotnym elementem strategii elektryfikacji całej gamy modelowej Stellantis. Daje to gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata, a co najważniejsze, zapewnia miejsca pracy wszystkim pracownikom obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland – stwierdzono w oficjalnym komunikacie.

RadioZET.pl/mony.pl/Opel