Zamknij

Obostrzenia w hotelach dla wszystkich? "Nie mamy prawa pytać o szczepienia"

02.12.2021 10:18
Hotele przyjmą mniej gości
fot. Pawel Murzyn/East News

Osoby, które zaplanowały święta lub sylwestra z noclegiem w hotelu, muszą pamiętać o nowych obostrzeniach. Przedsiębiorcy zapewniają: jesteśmy przygotowani.

Hotele przyjmą mniej gości, niż dotychczas. Mowa o niezaszczepionych klientach, którzy od 1 grudnia muszą liczyć się z nowymi obostrzeniami.

Nowe limity klientów już obowiązują i będą musiały być przestrzegane przez przedsiębiorców przynajmniej do 17 grudnia. – Jesteśmy przygotowani logistycznie i technicznie do nowych obostrzeń – zapewniają hotelarze w rozmowie z PAP.

Hotele przyjmą mniej gości. „Jesteśmy przygotowani”

1 grudnia 2021 roku w życie weszły nowe obostrzenia. Przedsiębiorcy muszą pilnować surowszych limitów klientów, w przeciwnym razie narażają się na mandaty. Inspektorzy wraz z policjantami ruszą do hoteli, restauracji, czy siłowni, by sprawdzić, czy ich właściciele nie naruszają przepisów.

W przypadku hoteli, restauracji, kin, teatrów i obiektów sportowy zmieniony został limit obłożenia – z 75 do 50 proc. Nowe zasady mogą pokrzyżować plany tym, którzy zaplanowali w tym miesiącu wyjazd. Hotelarze przyjmą mniej niezaszczepionych osób.

- Z absolutnym spokojem przyjmujemy wchodzące w życie obostrzenia. Zarówno logistycznie jak i technicznie i sanitarne jesteśmy na nie gotowi. Byliśmy świadomi, że prędzej czy później obostrzenia wrócą – powiedział PAP Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej (TIG).

Nadal nierozwiązaną kwestią nie tylko dla hotelarzy jest weryfikacja szczepień. Jak mówią przedsiębiorcy spod Tatr, nie ma przepisów prawnych umożliwiających sprawdzanie szczepień u gości. W jaki sposób hotelarze zamierzają zatem stosować się do rządowych wymogów?

Jak deklarują, hotele zostaną zapełnione maksymalnie w 50 proc. bez względu na fakt zaszczepienia klientów. - Jeżeli wyjdziemy ponad ten próg, to goście będą proszeni o okazywanie certyfikatów świadczących o zaszczepieniu. Gość teoretycznie może odmówić wylegitymowania się takim dokumentem, a dla hotelarza odmówienie komuś zakwaterowania z uwagi na brak certyfikatu szczepienia będzie etycznie, moralnie i biznesowo karygodne, zwłaszcza jeżeli gość przyjechał do nas z daleka – zauważył Wagner.

RadioZET.pl/PAP