Zamknij

Nowe trendy w polskiej turystyce. Dlaczego Polacy rezygnują z długich wyjazdów?

Materiały partnerskie
19.12.2019 11:58
Nowe trendy w polskiej turystyce. Dlaczego Polacy rezygnują z długich wyjazdów?

Jeszcze niedawno typowy wypoczynek Polaków składał się z 2-3 tygodniowego wyjazdu latem i 7-14 dniowego odpoczynku podczas ferii zimowych. Jednak od kilku latach obserwujemy zmianę nawyków podróżniczych w naszym kraju. Coraz większa liczba Polaków decyduje się na częstsze, ale kilkudniowe wyjazdy.

Wyjazd latem nad morze lub jeziora i zimą w góry – tak wielu Polaków wspomina wakacje i ferie ze swojego dzieciństwa. Obecnie wciąż wybieramy te same kierunki podróży, ale wolimy odpoczywać częściej, ale krócej – podczas przedłużanych weekendów. Wg danych GUS rośnie liczba krajowych wyjazdów krótkookresowych, których celem jest odpoczynek. W 2016 roku skorzystało z takich wyjazdów 32 proc. Polaków, dwa lata później aż o 7 proc. więcej.

— Bez wątpienia zmieniają się trendy w naszej turystyce krajowej. Dla wielu Polaków podróżowanie to hobby, dlatego wykorzystują każdą wolną chwilę, aby zwiedzać i poznawać najpiękniejsze zakątki naszego kraju. Polska Organizacja Turystyczna chce jeszcze bardziej wzmocnić ten trend, poprzez organizacje dwa razy do roku akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Zapraszam zainteresowane podmioty z branży do rejestracji do kolejnej edycji – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Celem akcji jest zachęcenie Polaków do poznawania Polski poza głównym sezonem turystycznym. Inicjatywa przynosi korzyści nie tylko turystom, którzy mogą skompletować sobie pakiet usług w promocyjnych cenach, ale także przedsiębiorcom, dla których wczesna wiosna i późna jesień są okresami martwymi.

— W akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”  wzięliśmy udział po raz pierwszy wiosną 2019. Zainteresowanie przeszło nasze oczekiwania, dlatego bez wahania podjęliśmy decyzję o kontynuowaniu współpracy z POT.  Dzięki akcji mamy możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców i zapewnienia jeszcze większej liczbie gości wyjątkowych doświadczeń kulinarnych. Co ciekawe – podczas listopadowej odsłony wydarzenia naszą restaurację odwiedziło bardzo wielu gości nie tylko z Polski, ale także z zagranicy, co doskonale wpisuje się w misję Belvedere, której celem jest promowanie polskiej kuchni w nowatorskiej, autentycznej odsłonie w wydaniu Sebastiana Olmy – Szefa Kuchni Restauracji Belvedere — ocenia akcję Beata Bronowicz, dyrektor sprzedaży Belvedere.

W akcji może wziąć udział nie tylko hotele i atrakcje turystyczne, lecz także wszystkie inne podmioty świadczące usługi w branży, jak na przykład restauracje, obiekty sportowe, SPA i wellness, teatry itp. Nabór przedsiębiorców do VIII edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” już się rozpoczął. Tym razem akcja obędzie się w weekend 20-22 marca. W poprzedniej edycji udział wzięło ponad tysiąc przedsiębiorców. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie polskazobaczwiecej.pl.