Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej na International Automotive Business Meeting 2019

Materiały partnerskie
28.11.2019 15:13
Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej na International Automotive Business Meeting 2019

W dniach 13-14 listopada w Dąbrowie Górniczej odbyła się 3. edycja International Automotive Business Meeting. Było to jedno z największych biznesowych wydarzeń w branży motoryzacyjnej cieszące się ogromnym zainteresowaniem najważniejszych przedstawicieli sektora automotive.

Podczas całego wydarzenia nie sposób było nie zauważyć wszechobecnego logo „Italia”- znaku rozpoznawczego ENIT, który jako główny sponsor IABM podczas dwóch dni konferencji promował turystykę biznesową (MICE).

Turystyka biznesowa to rodzaj turystyki obejmujący na ogół czynności osób, które podróżują i przebywają w celach służbowych nie dłużej niż rok bez przerwy poza swoim zwykłym otoczeniem. Związana jest z ludźmi  podróżującymi w celach, które dotyczą ich pracy.

- Włochy to szczególny kraj, jeden z najpiękniejszych na świecie. Jest jednym z państw, które cieszą się największym zainteresowaniem w zakresie segmentu turystycznego, który będzie rozwijał się w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Oczekujemy, że do 2030 roku we Włoszech pojawi się do ośmiu milionów więcej osób, które  przyjadą  tutaj w celach turystyczno-biznesowych. Myślę, że to najlepsze miejsce na świecie, w którym można łatwo połączyć czas pracy i czas wolny oraz cieszyć się pięknym otoczeniem wspaniałej architektury – powiedział Piero Cannas, prezes Włosko-Polskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Turystyka biznesowa odgrywa kluczową rolę na rynku światowym. To jedna z form turystyki, która często jest określana terminem „podróże służbowe”. Jednak różni się ona od tych podróży tym, że dopuszcza dowolność większych spotkań, czy wydarzeń, które nie mają stałych miejsc – można je zorganizować wszędzie. Udział w takich imprezach często przybiera postać podróży grupowej. Turystyka biznesowa jest
o wiele mniej czuła na czynnik kosztów, gdzie w innych formach turystyki jest on  jednym
z podstawowych powodów udania się w podróż.

Jej głównymi cechami są: mała wrażliwość na ceny, podróże odbywają się w czasie pracy, brak widocznej sezonowości (najczęściej poza okresem wakacyjnym), jakość usług turystycznych i standard na najwyższym poziomie, a także nietypowy sposób pozyskiwania klientów, polegający na bezpośrednim kontakcie usługodawców z firmami.

ENIT, czyli Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej, która była głównym sponsorem wydarzenia IABM 2019 stworzyła specjalny raport o udziale Polski w rynku turystycznym we Włoszech, z którego wynika, że Polska zajmuje ósme miejsce w rankingu przepływu turystów na Półwyspie Apenińskim. W porównaniu
z 2017 rokiem wzrósł on o 3,9 proc.,  znaczący wzrost zanotowano w regionach  Umbrii (22,6 proc.) i Apulii (24,5 proc.), a największy w Kampanii (60,5 proc.).

Aczkolwiek pięć najlepszych regionów, które stanowią aż 65,8 proc. obecności polskich turystów we Włoszech stanowią: Veneto, Trentino, Alto Adige, Lombardia, Toskania i Lacjum. Wybór akurat tego rynku turystycznego jest  silnie skoncentrowany na wakacjach w hotelach, w których pojawiło się 61,2 proc, gości.

Jak wynika z raportu ENIT, aż 64,3 proc. zagranicznych turystów spędza noclegi w hotelach, co oznacza  
w porównaniu z 2017 rokiem  wzrost frekwencji o 5,2 proc.

Łącznie wydatki na turystykę wyniosły aż 721 mln euro, co stanowi wzrost o 10,4 proc. w porównaniu
z 2017 rokiem. W pierwszej piątce znalazły się: Lombardia (144 mln, 20 proc.), Veneto (116 mln, 16,1 proc.), Trentino Alto Adige (88 mln, 12,2 proc.), Lacjum (76 mln, 10,5 proc.) i Toskania (68 mln, 9,5 proc.). Wszystkie razem stanowią 68,3 proc, całkowitych wydatków.

Organizatorzy: Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE), Klaster Silesia Automotive & Advanced Manufacturing, Miasto Dąbrowa Górnicza, Miasto Sosnowiec, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Współorganizatorzy: Japan External Trade Organization (JETRO), Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Niderlandzko-Polska Izba Gospodarcza, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Advantage Austria, Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza

Partnerzy strategiczni: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Konfederacja Lewiatan, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Associazione Compagnia delle Opere (CDO), Associazione Nazionale Filiera Industria Automobilistica (ANFIA).

Honorowy Patronat IABM: Ambasada Włoch w Polsce, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Energii, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Patroni medialni: Antyradio, Rzeczpospolita, rp.pl, eGospodarka, Eurologistics, Logistyka Produkcji, Magazyn Flota, Top Logistyk, Forum Elektromobilności, log24.pl, logistyczny.com, staleo.pl, zrobotyzowany.pl, Śląski Biznes, Moja Firma, Agenzia Nova.

Sponsor Główny: ENIT - Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej 

Sponsorzy Platinum: Bitron, During Polska, Plas.co.tech Poland

Sponsorzy Golden: Bank Pekao, PartnersPol Group, Marcegaglia, Fiat Chrysler Automobiles