Mój prąd. Ruszył drugi nabór wniosków o dofinansowanie

28.01.2020 13:18
Mój prąd. Druga edycja. Jak złożyć wniosek?
fot. Shutterstock/Kamil Smyk (ilustracyjne)

Ruszył drugi nabór do programu Mój Prąd – przypomniało Ministerstwo Cyfryzacji. Chodzi o dofinansowanie instalacji fotowoltaicznych.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu Mój Prąd. Oprócz składania papierowych dokumentowych w urzędzie, wniosek można złożyć przez internet - podało Ministerstwo Cyfryzacji w komunikacie.

Program „Mój prąd”. Na czym polega?

Celem programu jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltaicznych. Zgodnie z ustawą o OZE, chodzi o instalacje odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 50 kW, przyłączona do sieci elektroenergetycznej o napięciu znamionowym niższym niż 110 kV albo o mocy osiągalnej cieplnej w skojarzeniu nie większej niż 150 kW, w której łączna moc zainstalowana elektryczna jest nie większa niż 50 kW.

Zobacz także

Dofinansowaniu podlegają instalacje PV o mocy 2-10 kW. Z kasy rządowej można otrzymać zwrot 50 procent kosztów, jednak nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie.

Drugi nabór wniosków o dofinansowanie potrwa do 18 grudnia 2020 roku.

Zobacz także

Wnioski można składać online

- Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu. Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut - powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski. Dodał, że w pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób.

Mój prąd to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej, np. niewielkiej elektrowni słonecznej 

- poinformowało ministerstwo

Jak złożyć wniosek online? Niezbędne będą dokumenty tj. kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej, dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie, zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano, oraz oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

Zobacz także

Po zalogowaniu się do portalu gov.pl, należy wybrać e-usługę "Skorzystaj z programu Mój prąd". Dalsze kroki to: kliknięcie przycisku "Złóż wniosek o dofinansowanie" oraz zalogowanie się profilem zaufanym lub e-dowodem. Kolejny etap to wypełnienie wniosku wraz z uzupełnieniem danych kontaktowych wraz z adresem email, oraz dołączenie wymaganych załączników."Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie - profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem, wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami, a potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail" - czytamy w komunikacie.

Dotychczas w programie "Mój prąd" 132 miliony złotych dofinansowania dla ponad 27 tysięcy instalacji.

RadioZET.pl/PAP