Oceń
Ruszył drugi nabór do programu Mój Prąd – przypomniało Ministerstwo Cyfryzacji. Chodzi o dofinansowanie instalacji fotowoltaicznych.
Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin
Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu Mój Prąd. Oprócz składania papierowych dokumentowych w urzędzie, wniosek można złożyć przez internet - podało Ministerstwo Cyfryzacji w komunikacie.
Program „Mój prąd”. Na czym polega?
Celem programu jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltaicznych. Zgodnie z ustawą o OZE, chodzi o instalacje odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 50 kW, przyłączona do sieci elektroenergetycznej o napięciu znamionowym niższym niż 110 kV albo o mocy osiągalnej cieplnej w skojarzeniu nie większej niż 150 kW, w której łączna moc zainstalowana elektryczna jest nie większa niż 50 kW.
Dofinansowaniu podlegają instalacje PV o mocy 2-10 kW. Z kasy rządowej można otrzymać zwrot 50 procent kosztów, jednak nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie.
Drugi nabór wniosków o dofinansowanie potrwa do 18 grudnia 2020 roku.
Wnioski można składać online
- Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu. Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut - powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski. Dodał, że w pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób.
Mój prąd to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej, np. niewielkiej elektrowni słonecznej
Jak złożyć wniosek online? Niezbędne będą dokumenty tj. kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej, dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie, zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano, oraz oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Po zalogowaniu się do portalu gov.pl, należy wybrać e-usługę "Skorzystaj z programu Mój prąd". Dalsze kroki to: kliknięcie przycisku "Złóż wniosek o dofinansowanie" oraz zalogowanie się profilem zaufanym lub e-dowodem. Kolejny etap to wypełnienie wniosku wraz z uzupełnieniem danych kontaktowych wraz z adresem email, oraz dołączenie wymaganych załączników."Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie - profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem, wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami, a potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail" - czytamy w komunikacie.
Dotychczas w programie "Mój prąd" 132 miliony złotych dofinansowania dla ponad 27 tysięcy instalacji.
RadioZET.pl/PAP
Oceń artykuł
