Fuzja Millenium i eurobanku. Jakie utrudnienia dla klientów?

29.10.2019 19:34
Millennium eurobank 2019. Fuzja obu banków. Co to oznacza dla klientów?
fot. mat. prasowe

Ważna informacja dla klientów eurobanku oraz Banku Millenium. Podczas długiego weekendu 9-11 listopada dojdzie do połączenia systemów obu instytucji. Co się dokładnie zmieni?

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Eurobank i Bank Millenium są na ostatniej prostej do połączenia się w jedną instytucję finansową. Ostatnim etapem fuzji będzie ujednolicenie systemów bankowości internetowej. 

Te prace zaplanowano na długi weekend w dniach 9-11 listopada. Na co powinni przygotować się klienci obu banków?

Zobacz także

W związku z planowanymi pracami nad połączeniem systemów obu banków od soboty 9 listopada od godz. 5:30 do poniedziałku 11 listopada do godzin wieczornych niedostępne będą:

  • Millenet i aplikacja mobilna,
  • płatności BLIK i przez internet,
  • możliwość aktywacji kart,
  • operacje w oddziałach i przez TeleMillennium,
  • Utrudnienia mogą również wystąpić podczas płatności zbliżeniowych telefonem (HCE).

Jak podał Bank Millenium, karty, płatności kartą w internecie, bankomaty i wpłatomaty będą działać bez problemów. W czasie prac serwisowych możliwe będzie również telefoniczne zastrzeżenie karty.

Zobacz także

W celu uniknięcia niedogodności, klienci powinni wcześniej wykonać ważne przelewy.

Natomiast od 11 listopada 2019 roku:

  • sieć placówek obu banków zostanie połączona i oznaczona logotypem Banku Millennium,
  • sieć bankomatów z możliwością bezpłatnej wypłaty gotówki powiększy się o bankomaty Banku Millennium,
  • udostępniony zostanie nowoczesny system bankowości internetowej i aplikacja mobilna Banku Millennium.

Klienci eurobanku, którzy zostaną włączeni do systemu Millenium, nie będą musieli zmienić swoich loginów i haseł. Wystarczy, że po 11 listopada zalogują się do nowej bankowości internetowej.

Pojawią się nowe dane kontaktowe połączonego eurobanku i Millenium. Telefony infolinii będą dostępne pod numerami (+48) 801 331 331 lub (+48) 22 598 40 40 czynne 24/7 (koszt połączenia wg taryfy operatora). Z kolei adres e-mail dla klientów zmieni się na: kontakt@bankmillennium.pl.

- By zapewnić klientom jak największy komfort i poczucie bezpieczeństwa wysłaliśmy do nich ponad 800 tysięcy listów i 150 tysięcy maili z informacjami dotyczącymi fuzji. O skali przedsięwzięcia świadczy też liczba szkoleń. W ramach projektu planujemy przeszkolić całą sieć sprzedaży - własną i franczyzy, czyli około 1 700 osób. Od kilku tygodniu, z dużą regularnością odbywają się próby generalne migracji danych w symulowanych warunkach weekendu migracyjnego – podkreśliła Honorata Byczyńska, Dyrektor Projektu Integracji Banku Millennium.

Dodała, że w dniach fuzji operacyjnej w pracę całą dobę będzie zaangażowanych ponad 500 osób z Banku Millenium i firm wspierających.

Zobacz także

Bank Millennium przejął Euro Bank 31 maja 2019 roku po uzyskaniu wymaganych zgód UOKiK i KNF. 10 września Komicja Nadzoru Finansowego udzieliła zezwolenia na połączenie banków.

Do formalnego połączenia banków doszło 1 października tego roku. 

RadioZET.pl