Zamknij

Centralny Port Komunikacyjny z nowym prezesem. Czym zajmie się Mikołaj Wild?

23.12.2019 09:42
Mikołaj Wild nowym prezesem Centralnego Portu Komunikacyjnego
fot. Shutterstock/Jaromir Chalabala (ilustracyjne)

Mikołaj Wild - były minister infrastruktury i były pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego - został teraz prezesem tej spółki.

 Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Centralny Port Komunikacyjny wyłonił prezesa spółki spośród siedmiu innych kandydatów. Został nim Mikołaj Wild- były wiceminister infrastruktury i były pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Zobacz także

Kim jest Mikołaj Wild?

Wild od 9 maja 2017 do 28 listopada 2019 roku był pełnomocnikiem rządu ds. CPK. W maju 2019 zgodnie z ustawą o CPK, został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej spółki. 28 listopada rada nadzorcza oddelegowała go do czasowego wykonywania czynności prezesa CPK. Teraz, decyzją rady nadzorczej Wild stanął na czele czteroosobowego zarządu.

Mikołaj Wild prezesem CPK
fot. LUKASZ SZELAG/REPORTER/EAST NEWS

Budowa ruszy w 2023 roku

Nowy prezes spółki wskazał w rozmowie z PAP, że jego priorytetem jest rozpoczęcie prac w sprawie budowy portu do 2023 roku. Wild mówił o stworzeniu ram prawnych i finansowych do dobrowolnego wykupu gruntów pod inwestycję.

Priorytetem jest dla nas rozpoczęcie prac budowlanych w 2023 roku, a jednocześnie brak kompromisów w zakresie jakości prac oraz traktowania fair mieszkańców terenu inwestycji 

- powiedział Wild.

Przypomniał, że w połowie 2020 roku do CPK ma dołączyć międzynarodowy doradca strategiczny, który "wesprze spółkę w realizowaniu celów".

Zobacz także

Spółka Centralny Port Komunikacyjny powstała w 2018 roku, by przygotować i zrealizować budowę nowego lotniska centralnego dla Polski i inwestycji towarzyszących, w tym nowej sieci linii kolejowych, dróg ekspresowych, autostrad i pozostałej infrastruktury przesyłowej.

CPK zakłada rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju. CPK ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze około 3 tysięcy ha. W pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 milionów pasażerów rocznie, a docelowo nawet 100 milionów.

Zobacz także

RadioZET.pl/PAP