Najlepsze sklepy internetowe; czyli gdzie najchętniej robimy zakupy online

Olga Papiernik
10.07.2018 13:51
kobieta siedzi na łóżku z laptopem
fot. Andrew Neel on Unsplash

Wybór metod płatności i kanałów dostawy, jakie oferują sklepy internetowe wpływa bardzo mocno na zadowolenie kupujących, wynika z raportu "Koszyk Roku 2018" Twisto, poinformował dyrektor fintechu na Polskę Krzysztof Blinowski.

- Z badania 'Koszyk roku 2018' wynika, że wybór metod płatności i kanałów dostawy, jakie oferują sklepy wpływa bardzo mocno na zadowolenie kupujących. Każdy z nich ma swoje preferencje i dobre sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić na ich ignorowanie. Warto też podkreślić wysoką jakość rodzimych sklepów - w pierwszej dziesiątce najlepszych sklepów znalazło się aż siedem z Polski. Co więcej, średni wynik polskich sklepów jest wyższy niż w przypadku globalnych graczy - powiedział Blinowski podczas spotkania z dziennikarzami.

Jaki sklep internetowy ma najlepszy proces zakupowy

 

Wskazał, że "Koszyk Roku 2018" to pierwsze tak kompleksowe badanie sklepów internetowych w Polsce. Twisto poddał analizie procesy zakupowe największych polskich sprzedawców online. Autorzy badania zweryfikowali interfejs każdego z nich pod kątem ponad 100 cech stanowiących o jakości procesów i przyjazności sklepów dla kupujących, zarówno na komputerach osobistych, jak i urządzeniach mobilnych. Pogłębioną analizę wykonało krakowskie studio badań Edisonda, badając emocje klientów związane z użytkowaniem wybranych e-sklepów.

Po podsumowaniu wyników, najlepszym sklepem w Polsce, pod kątem procesu zakupowego, okazał się białostocki sklep internetowy taniaksiazka.pl. Na kolejnych miejscach znalazły się wittchen.com i saturn.pl. Ponadto w rankingu wyłoniono również najlepsze sklepy w poszczególnych branżach - trzej wymienieni zwycięzcy zajęli pierwsze miejsca odpowiednio w kategoriach: książki/zabawki, odzież/akcesoria i elektronika. W pozostałych branżach zwyciężyli: iperfumy.pl (zdrowie i uroda), leroymerlin.pl (dom), 4f.com.pl (sport), emag.pl (sklepy multibranżowe) i yes.pl (biżuteria).

Studio Edisonda w oparciu o 250 testów stworzyło listę najważniejszych obszarów decydujących o atrakcyjności e-commerce. W kolejnym etapie elementy te poddano ocenie użytkowników 100 e-sklepów wyłonionych przez Twisto. Badanie polegało na obserwacji osób przechodzących proces zakupowy, zbieraniu opinii i deklaracji, posiłkowano się sformułowaną wcześniej skalą emocji.

Twisto to regionalny operator systemu odroczonych płatności internetowych. Wśród inwestorów spółki jest ING Bank Śląski.

ISBnews/OP