Zamknij

Handlowcy: klienci bez maseczek nie zrobią zakupów

13.08.2020 14:05
Klienci bez maseczek nie zrobią zakupów
fot. Piotr Kamionka/REPORTER/East News

Czy sprzedawca może odmówić obsługi klienta, który podczas zakupów nie zakrywa nosa i ust? Ministerstwo Zdrowia daje branży zielone światło, a handlowcy popierają to stanowisko.

Noszenie maseczki w sklepach jest obowiązkiem każdego klienta. Wynika to z nadal obowiązującego, rządowego rozporządzenia w sprawie ustanowienia ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z epidemią koronawirusa.  

Handlowcy zastanawiają się, jak egzekwować prawo i czy mają prawo odmówienia obsługi klienta bez maseczki. Resort zdrowia nie widzi przeszkód.

Klient bez maseczki nie będzie obsłużony

- Obowiązujące przepisy dają możliwość nieobsługiwania klientów bez maseczek. Właściciel lub obsługa sklepu powinni na to zareagować. Mogą też wezwać odpowiednie służby – przypomniał rzecznik prasowy ministra zdrowia Wojciech Andrusiewicz.

Zobacz także

Handlowcy popierają takie podejście resortu zdrowia. Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji w najnowszym stanowisku stwierdza, że większość klientów stosuje się do obowiązku noszenia maseczek ochronnych oraz dezynfekowania rąk przed wejściem do sklepu. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy klient przychodzą do sklepu bez maseczki.

Pracownicy sklepów mogą jedynie zwrócić uwagę i liczyć na wyrozumiałość ze strony klientów. Jeśli personel sklepu spotyka się z agresywnymi reakcjami klientów, to tutaj zaczyna się rola państwa i organów państwowych egzekwujących obowiązek zakrywania nosa i ust 

– mówi Renata Juszkiewicz, Prezes POHiD.

Organizacja jest zgodna z resortem zdrowia w stanowisku, że karą za nieprzestrzeganie zasad może być odmowa obsłużenia.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

RadioZET.pl/mat.pras