Zamknij

Lockdown. Setki milionów złotych za odwołane wycieczki i imprezy

08.03.2021 10:16
Lockdown. Zwrot kosztów za odwołane wycieczki i imprezy
fot. MAREK BEREZOWSKI/REPORTER/EastNews

Lockdown zbiera żniwo w branży turystycznej. Część z planowanych wyjazdów jest przekładana lub całkowicie odwoływana. Z tego powodu uczestnicy domagają się zwrotu kosztów. Do ich portfeli z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego trafiło już 223 mln zł.

Lockdown bardzo osłabił międzynarodową turystykę. Część przedstawicieli branży pobiera wsparcie z rządowych subwencji i korzysta z tarczy antykryzysowej, ale dla wielu to za mało, aby utrzymać swoją działalność.

Już w styczniu pisaliśmy o tym, że branża wesprze się sama, w tym celu powstał Turystyczny Fundusz Pomocowy.

Lockdown. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

Z powodu odwołanych imprez turystycznych wypłacono już 223 mln zł z Turystycznego Funduszu Zwrotów. Rozpatrywanie wniosków podróżnych o zwrot kosztów potrwa do 22 marca 2021. Do funduszu wpłynęło 111 tys. wniosków, w tym prawie 300 od przedsiębiorców, którzy zawarli z organizatorem umowę o udział w imprezie turystycznej.

Rozwiązania wprowadzone w ramach tzw. drugiej tarczy turystycznej, mają pomóc branży w utrzymaniu klientów. W tym celu powołano Turystyczny Fundusz Zwrotów przy Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym, z którego wypłacane są turystom pieniądze za odwołane przez pandemię wycieczki.

Turystyka podczas pandemii. Zwrot kosztów za odwołane wycieczki

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny szacuje, że łączna kwota, którą przeznaczy na wypłatę środków nie przekroczy 230 mln zł, z puli 300 mln zł, którymi dysponuje TFZ.

W tej chwili wypłacane są ostanie środki i wysyłane powiadomienia na konta podróżnych, których wnioski nie połączyły się z wnioskami przedsiębiorców turystycznych

Damian Ziąber, rzecznik prasowy UFG

Podróżni będą mieli dwa tygodnie na poprawienie swoich wniosków lub kontakt z przedsiębiorcą turystycznym i wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości.

Z treścią wysłanych powiadomień można się zapoznać po zalogowaniu na konto użytkownika w Portalu TFG. Jeśli w ciągu 14 dni od wysłania powiadomienia, podróżny ani przedsiębiorca turystyczny nie podejmą działań, wówczas wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania, a to oznacza brak możliwości otrzymania zwrotu pieniędzy.

RadioZET.pl/PAP