Lidl ustawi półki z przecenioną żywnością we wszystkich sklepach

22.10.2019 11:04
Lidl. Półki z przecenioną żywnością pojawi we wszystkich sklepach
fot. 1000 Words Images/Shutterstock (ilustracyjne)

We wszystkich polskich marketach sieci Lidl pojawią się półki z przecenioną żywnością. Klienci znajdą na nich tańsze o co najmniej 50 proc. pieczywo czy mięso. Projekt ma przeciwdziałać marnowaniu żywności. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Lidl, niemiecka sieć handlowa obecna na polskim rynku od 2002 roku, rozszerza swój program „Kupuję, nie marnuję”.

W marcu tego roku w wybranych sklepach sieci pojawiły się specjalnie oznaczone półki z pełnowartościowymi produktami. Ich jedyną „wadą” był zbliżający się termin ważności, ale dostępne były w niższych cenach.

Zobacz także

Krótka data ważności i niższa cena

Po pół roku prowadzenia pilotażowej fazy projektu „Kupuję, nie marnuję” Lidl Polska wprowadzi półki z przecenionymi produktami we wszystkich marketach sieci. Obecnie jest ich w całym kraju ponad 670.

Co klienci Lidla znajdą na specjalnych półkach? Na przykład świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności.

Przecena tych artykułów pojawi się przed upływem terminu przydatności do spożycia i będzie obowiązywać do jego ostatniego dnia. Produkty mają być tańsze o co najmniej 50 proc.

Zobacz także

– W uproszczeniu mechanizm projektu polega na tym, że pracownicy w sklepach Lidl na bieżąco sprawdzają terminy przydatności produktów do spożycia, a pełnowartościowe artykuły, których termin jest krótki, zostają objęte specjalną promocją. W ten sposób chcemy edukować naszych klientów i pokazywać, że pełnowartościowe produkty z krótkim terminem ważności mogą jeszcze z sukcesami być wykorzystane w kuchni – podkreśliła Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Dodała, że projekt ze specjalnymi półkami ma zachęcić klientów do przemyślanych zakupów i przeciwdziałać marnowaniu żywności. 

We wrześniu tego roku weszła w życie przepisy ustawa, która nakłada obowiązek przekazywania przez sklepy nieodpłatnie niesprzedanej żywności na cele charytatywne. Chodzi przede wszystkim o produkty, które zostały wycofane ze sprzedaży ze względu na wady ich wyglądu bądź opakowań.

Zobacz także

RadioZET.pl/Dlahandlu.pl