Bohaterowie bajek znikną z opakowań? Tak Lidl walczy z otyłością

07.01.2020 13:46
Brytujski Lidl usuwa postacie z bajek z opakowań
fot. Shutterstock/karen roach (ilustracyjne)

Bohaterowie kreskówek znikną z opakowań płatków śniadaniowych w Lidlu. W taki sposób Wielka Brytania zamierza ograniczyć spożycie wysokokalorycznych produktów. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

W brytyjskich sklepach Lidla wiosną 2020 roku z opakowań płatków śniadaniowych znikną bohaterowie bajek. Cel? Walka z otyłością i ograniczanie cukru w produktach marki.

Zobacz także

Jak czytamy w komunikacie brytyjskiego Lidla, bohaterowie kreskówek na etykietach niezdrowych produktów zachęcają do ich zakupów. Usunięcie bajkowych bohaterów z opakowań wysokokalorycznych produktów ma pomóc rodzicom i dzieciom w podejmowaniu racjonalnych decyzji żywieniowych.

Lidl zamierza zmienić opakowaniu ośmiu produktów przeznaczonych dla dzieci.  

Mamy nadzieję, że usunięcie postaci z kreskówek z opakowań płatków zmniejszy presję na niektórych rodziców  i wpłynie na ich decyzje zakupowe

– skomentowała decyzję Georgina Hall, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności firmy Lidl.

Wielka Brytania jest w europejskiej czołówce jeśli chodzi o procent mieszkańców walczących z otyłością. Zgodnie z danymi OECD, 64 procent Brytyjczyków walczy z nadmiernymi kilogramami. W Polsce problem dotyczy co drugiego dorosłego.

W Polsce już podjęto kroki, aby kreować racjonalne decyzje zakupowe konsumentów. Zgodnie z ostatnią zapowiedzią resortu zdrowia, w 2022 roku wprowadzony zostanie podatek cukrowy, który obejmie m.in. słodkie napoje.

RadioZET.pl