Zamknij

Koronawirus. Lidl będzie czynny przez całą dobę

02.04.2020 07:38
Lidl zmienia godziny otwarcia. Czynny przez całą dobę
fot. Alexandros Michailidis/Shutterstock (ilustracyjne)

Lidl zmienia godziny otwarcia swoich sklepów z powodu nowych restrykcji dla handlu podczas stanu epidemii. Niektóre markety sieci będą otwarte przez całą dobę.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Od 2 kwietnia obowiązują w handlu nowe obostrzenia, które rząd wprowadził w ramach stanu epidemii. Wśród nich godziny dla seniorów (10-12) czy możliwość robienia zakupów tylko przez trzy osoby na jedną kasę.

Lidl otwarty przez całą dobę

Na zmiany zareagowała sieć handlowa Lidl.

Od czwartku 2 kwietnia większość sklepów sieci Lidl Polska jest czynna w godzinach 6-24 - również w niedzielę handlową (najbliższa jest 5 kwietnia).

Zobacz także

Ponadto w ramach dodatkowych udogodnień część marketów Lidla będzie otwarta przez całą dobę np. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni czy Poznaniu. Szczegółowe informacje na temat godzin otwarcia pojawią się na stronie Lidl.pl oraz w aplikacji Lidl Plus.

"Wydłużenie godzin otwarcia pozwoli na zrobienie codziennych i świątecznych zakupów w bezpiecznych oraz komfortowych warunkach, a także umożliwi rozłożenie ruchu w sklepach" - podała sieć Lidl w komunikacie.

Na wydłużenie godzin pracy - w tym otwarcie marketów przez całą dobę - wcześniej zdecydowała się Biedronka. Nie wykluczone, że inne sieci handlowe podejmą podobne decyzje.

Lidl rekrutuje nowych pracowników

W odpowiedzi na wydłużone godziny pracy sklepów, sieć handlowa rozpoczęła rekrutację na nowe stanowisko: pracownika wsparcia sprzedaży. 

Praca w handlu jest zajęciem niezwykle wymagającym, tym bardziej w tej nieporównywalnej z żadną inną sytuacji. Dlatego pragnąc wesprzeć pracowników naszych sklepów zdecydowaliśmy się wprowadzić nowe stanowisko – pracownik wsparcia sprzedaży – to stanowisko, które zostanie wprowadzone w struktury naszej firmy - podkreśliła Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

W związku z wprowadzonym limitem osób obecnych w obiekcie – maksymalnie trzy osoby na punkt kasowy – w salach sprzedaży Lidl Polska będzie mogło przebywać ok. 15-20 osób (limit uzależniony od liczby kas w danym obiekcie).

Obostrzenia dla klientów

Klienci wchodzący na teren sklepu mają obowiązek założenia jednorazowych rękawic, które są dostępne przy wejściu do obiektu.

Zobacz także

Klienci odwiedzający sklepy sieci powinni pamiętać o pozostałych środkach ostrożności. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą.

W sklepach zamieszczone są oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą. Lidl Polska zachęca również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego.

Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN. Sieć pracuje także nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwi dokonywanie transakcji mobilnych – dokładane są starania aby w najbliższym czasie to rozwiązanie było możliwe dla wszystkich klientów.

Sieć emituje również komunikaty przypominające zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące m.in. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.

Zobacz także

Do tej pory w marketach sieci zostały zamontowane specjalne ekrany ochronne wykonane z pleksi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce.

Wprowadzona również zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych oraz rękawiczek ochronnych, a od przyszłego tygodnia rozpocznie się przekazywanie specjalnych osłon ochronnych twarzy – przyłbic.

Seniorzy podczas zakupów w sklepach Lidl Polska są obsługiwani przez kasjerów priorytetowo. Pracownikom 65 plus zostało umożliwione zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy – wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostaje niezmieniona.

Wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub przebywającym na kwarantannie zostały udostępnione kasy pierwszeństwa.

Lidl w całej Polsce prowadzi ponad 700 marketów.

Zobacz także

RadioZET.pl