Zamknij

Lidl: Pepsi bez podatku cukrowego w promocji

15.01.2021 15:41
Pepsi
fot. Karol Makurat/REPORTER/East News

Coca-Cola i Pepsi w 2021 roku kosztują znacznie więcej, niż w 2020 – to efekt wprowadzenia przez rząd podatku cukrowego. W Lidlu można sobie przypomnieć, jak tanio można było kupować napoje gazowane: w specjalnej promocji dwupak Pepsi dostępny jest w cenie sprzed wprowadzenia daniny.

Podatek cukrowy to pierwsza nowa danina, z którą przyszło spotkać się w 2021 roku wielu Polakom. Opłata, która zgodnie z deklaracjami ma przyczynić się do polepszenia stanu zdrowia obywateli sprawiła, że napoje z cukrem podrożały dramatycznie.

Tak miało być – przekonują lekarze tłumacząc, że wyższe ceny mają odstraszać od zakupu. Jeśli nie chcecie przerazić się podczas płacenia, możecie skorzystać z promocji na Pepsi przygotowaną przez Lidla. Cena za litr jest w niej niższa, niż w regularnej sprzedaży sprzed wprowadzenia opłaty.

Lidl: promocja na Pepsi. Cena bez podatku cukrowego

Podatek cukrowy zwiększył ceny napojów tak bardzo, że błyskawicznie pojawiły się pomysły na ominięcie daniny. Najbardziej śmiały dotyczy Coca-Coli i polega na importowaniu napoju z Czech jako odrdzewiacza. Zapytaliśmy o to producenta, który zdradził nam, co myśli o takim przedsiębiorczym omijaniu przepisów.

Nie trzeba było też czekać długo, żeby zapotrzebowanie na promocje na napoje z cukrem zauważyły duże sieci handlowe. Na powrót najniższych notowanych w 2020 roku cen co prawda nie ma co liczyć, nie jest się już jednak skazanym na kupowanie butelki za więcej niż 7 zł.

Lidl przygotował akcję, w której dwupak Pepsi można kupić taniej, niż w cenach obowiązujących przed wprowadzeniem daniny.

lidl_pepsi_promocja_02

Za dwie butelki 2,5 litra trzeba zapłacić łącznie 10,43 zł, co oznacza cenę za litr wynoszącą 2,08 zł. Sieć handlowa deklaruje, że zniżka wynosi 43 procent w porównaniu do cen obowiązujących w 2021 roku.

Pepsi w butelkach o tej pojemności można kupić tylko w Lidlu. Producent napoju, żeby zmniejszyć cenę za opakowanie napoju, zaczął sprzedawać go w butelkach o pojemności 1,75 litra. Dzięki temu podwyżka wywołana podatkiem cukrowym jest niższa i mniej odstrasza klientów.

Coca-Cola Polska jest alarmuje, że podatek cukrowy w Polsce jest jednym z najwyższych na świecie. Przyczyni się w związku z tym do dużego spadku popytu na napoje, co może zakończyć się utratą nawet 20 000 miejsc pracy.

RadioZET.pl