Związkowcy z fabryki Volvo przeciwko promocji LGBTQ+

28.06.2019 07:57
LGBTQ+ w fabryce Volvo we Wrocławiu. Związkowcy przeciwko promocji tej społeczności
fot. Fotosr52/Shutterstock (ilustracyjne)

Spór wokół społeczności LGBTQ+ we wrocławskiej fabryce Volvo. Pracodawca zachęcał do zaangażowania się w zakładową grupę LGBT+. Zaprotestowali przeciwko temu związkowcy z Solidarności'80. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Jak podał portal TVP.Info, na telewizorach w zakładowej stołówce fabryki Volvo we Wrocławiu pojawiło się kilka dni temu ogłoszenie o rekrutacji do społeczności LGBTQ+. 

„Heteroseksualni czują się dyskryminowani”

– Na monitorze pracodawcy zaproszono do zrzeszania się, poinformowano, że coś takiego w firmie działa. Wyświetlano to na każdej przerwie, pracownicy to oglądali. Poszły dość mocne komentarze, zareagowały związki, które stanowczo sprzeciwiły się wyświetlaniu tego typu informacji – komentował Grzegorz Zachara, przewodniczący związków zawodowych Solidarność’80 w Volvo, w rozmowie z TVP Info.

Zobacz także

Związkowiec zwrócił uwagę na potrzebę transparentności pracodawcy.

– Swoją seksualność, przekonania zostawiamy przed bramą; w pracy jesteśmy równi, mamy te same koszulki, nie rozmawiamy o swoich preferencjach seksualnych, politycznych, religijnych, by nie wprowadzać dodatkowych podziałów czy napięć. Po to, by nikt nie był dyskryminowany – dodał Zachara.

Solidarność'80 złożyła pismo do zarządu spółki w sprawie promowania społeczności LGBTQ+ w zakładzie pracy.

Dochodzą mnie głosy pracowników, że czują się dyskryminowani, ponieważ są heteroseksualni, a Volvo promuje LGBT+. My nie jesteśmy przeciwko mniejszościom. W zakładzie jesteśmy równi, to nasza osobista sprawa.

Grzegorz Zachara

Zobacz także

Polacy przeciwni zaangażowaniu firm w ruch LGBTQ+

W rozmowie z Radiem Wrocław Agata Kostyk-Lewandowska z Państwowej Inspekcji Pracy zaznaczyła, że Volvo nie łamie prawa pracy, działając przeciw dyskryminacji.

Volvo Polska w komunikacie przekazało, że firma w żaden sposób nie weryfikuje, kto z pracowników do tej grupy przystępuje, w jakim charakterze, czy z jakich powodów.

Firma ma świadomość, jakich danych osobowych może żądać od pracowników i nie wymaga, ani nigdy nie wymagała żadnych osobistych informacji, w szczególności tych dotyczących orientacji seksualnej – podało Radio Wrocław.

Jak wynika z badania agencji medialnej Wavemaker, na które powołał się portal Wirtualnemedia.pl, 45 proc. polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych angażowaniu się marek we wsparcie społeczności LGBTQ+. Kolejne 26 proc. osób tego typu działania popiera, a 29 proc. wyraża wobec tego obojętność. 

Najbardziej kojarzone marki zaangażowane w ruch LGBTQ+ to zdaniem respondentów Google, MTV i Netflix. 

Zobacz także

RadioZET.pl/TVP.Info/Radio Wrocław/Wirtualnemedia.pl