Zamknij

LG Polska z seksistowską reklamą na TikToku

26.05.2020 09:51
LG Polska z seksistowską reklamą na TikToku
fot. LG Poland/TikTok (screenshot)

Starszy mężczyzna robi młodej kobiecie zdjęcia pod sukienką bez jej zgody na schodach – taką reklamę na swoim profilu na TikToku zamieściło LG Polska. Firma usunęła filmik i przeprosiła za jego publikację.

LG Polska usunęło ze swojego profilu na TikToku krótki filmik pokazujący, jak starszy mężczyzna stara się zrobić młodej dziewczynie zdjęcia pod sukienką. Firma została ostro skrytykowana przez internatów.

LG Polska znalazło się pod ostrzałem krytycznych komentarzy za opublikowanie seksistowskiej reklamy. W serwisie TikTok firma zamieściła krótkie nagranie, na którym widać, jak starszy mężczyzna próbuje zrobić z zaskoczenia i od tyłu zdjęcia młodej kobiecie na schodach ubranej w krótką spódniczkę.

Zobacz także

"To przekroczenie istotnych granic"

Kobieta po chwili zorientowała się, co się dzieje i podeszła do mężczyzny. Poprosiła, aby pokazał jej ostatnie zdjęcia – na ekranie było widać tylko selfie wykonane przez właściciele smartfona. Mężczyźnie udało się jednak zrobić zdjęcia ofierze po kryjomu, a udało mu się to ukryć przez urządzenie DualScreen, które miał reklamować filmik.

Jak podał portal Wirtualnemedia.pl, kontrowersyjna reklama została usunięta z serwisu TikTok po fali negatywnych komentarzy. „LG Polska oświadcza, iż treść niedawno opublikowanego video na kanale Tik Tok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics. Film nie był wcześniej akceptowany przez zespół marketingu LG Polska i dlatego został usunięty z kanału marki” – podała firma na Twitterze.

„LG jako firma odpowiedzialna społecznie, nie miała intencji emitować kontentu niezgodnego z normami społecznymi, ani urazić kogokolwiek. Jeśli zaś tak się stało, z góry przepraszamy” – podkreślił zespół LG Polska.

Zobacz także

W ocenie Marka Gonsiora, doradcy marki i niezależnego konsultanta, LG przekroczyło granice wyznaczone przez konsumentów i słusznie przeprosiło za całe zajście.

- W tym przypadku nie mówimy jednak tylko o odwadze. Mówimy o przekroczeniu istotnych dla konsumentów granic, co zostało masowo przez tych konsumentów oprotestowane. Decyzje o usunięciu i przeprosinach były słuszne – komentował Gonsior w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Seksistowskie zachowanie pokazane w reklamie LG Polska to upskirting, czyli wykonywanie bez zgody zdjęć pod kobiecą sukienką (lub kilta w przypadku mężczyzn) w miejscach publicznych. W wielu państwach świata taka forma podglądactwa traktowana jest jako przestępstwo.

RadioZET.pl/Wirtualnemedia.pl