Zamknij

Koronawirus. Lidl otworzył nowy dyskont pomimo stanu zagrożenia

12.03.2020 14:18
Koronawirus. Lidl otworzył nowy market pomimo stanu zagrożenia
fot. Karol Makurat/REPORTER/East News (ilustracyjne)

Pomimo zaleceniu ograniczania zgromadzeń z powodu epidemii koronawirusa, w Białymstoku w czwartek odbyło się otwarcie nowego marketu Lidla. W relacjach lokalnych mediów podkreślono, że klienci najchętniej kupowali produkty podstawowej potrzeby, jak papier toaletowy.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Koronawirus, którym do tej pory zaraziło się w Polsce 49 osób (jedna z nich zmarła), spowodował odwołanie przez premiera wszystkich imprez masowych w całej Polsce. Z kolei resort zdrowia zaapelował, aby unikać wszelkich zgromadzeń dla zminimalizowania zagrożenia zarażenia nowym wirusem.

Jak podał "Kurier Poranny", w czwartek zgodnie z planem odbyło się otwarcie nowego marketu Lidla w Białymstoku. Na wydarzeniu przy ul. Antoniuk Fabryczny 54, z udziałem wodzireja i hostess, pojawiło się mnóstwo klientów.

Zobacz także

Do nowego marketu zostali skierowani również pracownicy Lidla z innych sklepów w Białymstoku. W otwartym właśnie dyskoncie mają pracować 22 osoby.

Nowy Lidl w stolicy Podlasia oferuje dla klientów 914 metrów kwadratowych. 

Klientów do marketu przyciągnęły duże promocje. Wśród nich m.in. masło za 2,99 zł, woda za 0,99 zł, kiełbasa królewska za 2,39 zł, mokasyny męskie za 69,90, parowar za 39 zł,opiekacz do kanapek za 19 zł, zasłony za 29,99 zł, stolik kawowy za 39,99 zł czy akumulatorowa wiertarko-wkrętarka za 69 zł. 

Zobacz także

Ponadto wśród najpopularniejszych produktów znalazł się papier toaletowy, który w ostatnich dniach jest wykupowany w całej Polsce z powodu wzrostu zachorowań na koronawirusa.

"Społeczna odpowiedzialność"

Dlaczego Lidl zdecydował się na otwarcie marketu, pomimo zaleceń o unikaniu zgromadzeń publicznych? 

- Zgodnie z podanymi celami regulatora związanymi z zaopatrywaniem społeczeństwa w żywność przyjęliśmy, że naszą społeczną odpowiedzialnością jest zapewnienie możliwości dokonywania zakupów spożywczych dla klientów – dokładamy starań, aby było to stale możliwe - przekazała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska.

Dodała, że bezpieczeństwo klientów jest dla sieci bardzo istotne, "szczególnie w obecnej sytuacji".

Otwierając sklep w Białymstoku, zachowaliśmy różne środki ostrożności, m.in.: zrezygnowaliśmy z pokazów kulinarnych na żywo, otworzyliśmy sklep przed zaplanowaną wcześniej godziną, aby rozładować nasilenie wchodzących do obiektu klientów. Ponadto w momencie kulminacyjnym, gdy liczba osób odwiedzających sklep była największa, zdecydowaliśmy się na wpuszczanie klientów w kilkuosobowych grupach

Aleksandra Robaszkiewicz

- Pracowników sklepów wspomaga zwiększona liczba pracowników ochrony, którzy w każdym momencie mogą ponownie ograniczyć możliwość wejścia do sklepu i wpuszczać do obiektu klientów w podgrupach - podkreśliła Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Zobacz także

RadioZET.pl/Kurier Poranny