Zamknij

Biuro podróży Hermes Travel zbankrutowało

13.11.2020 20:31
Koronawirus. Biuro podróży Hermes Travel zbankrutowało
fot. goffkein.pro/Shutterstock (ilustracyjne)

Biuro podróży Hermes Travel ogłosiło niewypłacalność. Jak podał Mazowiecki Urząd Marszałkowski, klienci firmy nie przebywają za granicą, a poszkodowanych jest 270 osób.

Pandemia koronawirusa spowodowała jeden z największych kryzysów w branży turystycznej. Wstrzymane loty, zamknięte granice czy obostrzenia dla pasażerów - to w ostatnich miesiącach było codziennością dla turystów, biur podróży oraz przewoźników. Wiele firm nie przetrwało kryzysu.

Jedną z nich okazał się Hermes Travel. Jak podaje firma na swojej stronie internetowej, spółka powstała w listopadzie 1981 roku w Warszawie. Firma organizowała zagraniczne wyjazdy-pielgrzymki oraz wycieczki (autokarowe i samolotowe) oraz wynajmowała busy i autokary.

Biuro podróży z Warszawy ogłosiło upadłość

"Oświadczam, że z powodu niewypłacalności Biuro Podróży Hermes Travel nie jest w stanie wywiązać się z umów (...) zawartych z podróżnymi od 01.09.2019 r. oraz zapewnić pokrycia kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu podróżnych do kraju, lub zapewnić podróżnym zwrotu wpłat, lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, lub powiązane usługi turystyczne" – napisało biuro podróży w złożonym oświadczeniu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

Zobacz także

Jak przekazała Marta Milewska, rzeczniczka Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego, biuro podróży poinformowało, że klienci biura nie przebywają obecnie poza granicami kraju. Nie ma zatem konieczności sprowadzania ich do kraju.

- Marszałek województwa uruchomił dwie gwarancje ubezpieczeniowe w sumie opiewające na łączną kwotę 672 tysięcy złotych. To z tych środków klienci biura będą mogli uzyskać zwrot dokonanych wpłat na niezrealizowane wyjazdy. Jak wynika z dokumentów przesłanych przez biuro, w takiej sytuacji jest 270 klientów biura - przekazała Milewska.

Dodała, że urząd marszałkowski przekazał dokumenty do podmiotu udzielającego zabezpieczeń finansowych, który rozpocznie procedurę przyjmowania zgłoszeń od podróżnych, którym nie zwrócono wniesionych wpłat.

Zobacz także

Wszystkie te osoby powinny kontaktować się bezpośrednio z gwarantem, którym w tym przypadku jest Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. Roszczenie z tego tytułu należy kierować drogą pocztową na adres: Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. Biuro Obsługi Klientów, 53-413 Wrocław, ul. Gwiaździsta 62.

W przypadku dodatkowych pytań, pracownicy ubezpieczyciela są również dostępni pod numerami telefonu 071 36 92 887 lub 801 500 300 w godzinach 8.00-20.00 od poniedziałku do piątku oraz w godzinach 8.00-16.00 w soboty lub pod adresem mailowym: bok@tueuropa.pl.

RadioZET.pl/PAP