Zamknij

Koronawirus zabija kosmetyki do makijażu

30.10.2020 15:22
kobieta nakładająca makijaż
fot. Shutterstock

Producenci kosmetyków do makijażu i perfum mają powód do zmartwień: coraz powszechniejsza praca z domu oraz obowiązek zakrywania ust i nosa sprawia w przestrzeni publicznej sprawia, że sprzedaż znacznie spadła.

Koronawirus i związane z nim obostrzenia oraz zmiany zachowań społecznych uderzają czasem w dość niespodziewane branże. Poważne kłopoty przeżywają producenci kosmetyków do makijażu, które w świecie dystansu społecznego przestały być dla kobiet produktami pierwszej potrzeby.

W rezultacie branża, która według prognoz miała cieszyć się lekkim wzrostem przychodów, odnotowała znaczny spadek obrotów. A sytuacja może się pogorszyć wraz z wprowadzaniem kolejnych obostrzeń.

Kosmetyki i perfumy nie są już produktami pierwszej potrzeby. Przez pracę zdalną i maseczki

Producenci kosmetyków do makijażu notują w 2020 roku spadek obrotów o 16 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.

Mniejsze zainteresowanie produktami branży beauty może wynikać po części z niepewności Polek, które obawiając się skutków kryzysu i utraty płynności finansowej ograniczają wydatki na zbytki. To jednak tylko jedna strona medalu.

Zobacz także

Kosmetyki do makijażu dla wielu z nich przestały po prostu być potrzebne z prostego powodu: pracy zdalnej. Skoro nie muszą wychodzić z domu i przez cały dzień roboczy epatować naokoło odpowiednio podkreślonym kobiecym wdziękiem, nie zawracają sobie głowy zabiegami upiększającymi. Współpracowników nie trzeba także kokietować zapachem.

W korzystaniu z makijażu przeszkadzają także maseczki, które wszelkie podkłady, pudry czy szminki wchłaniają jak gąbka. Sprawia to, że robienie makijażu stało się po prostu niepraktyczne.

Zobacz także

Spadek sprzedaży kosmetyków w Polsce jest wyższy, niż w zachodnich krajach UE. Branża w eksporcie widzi szansę na przetrwanie trudnego okresu. Z pomocą może przyjść im jednak upowszechnienie pracy zdalnej.

Coraz częściej głównym sposobem komunikacji wśród pracowników stają się wideokonferencje. Można w nich co prawda uczestniczyć z wyłączoną kamerką, dobrym obyczajem staje się jednak udostępnianie obrazu. W takich przypadkach makijaż wraca do łask.

RadioZET.pl/money.pl