Zamknij

Koniec z podróbkami na Amazonie. Serwis masowo usuwa aukcje

10.05.2021 18:17
Koniec podróbek na Amazonie. Serwis masowo usuwa aukcje
fot. East News

W Stanach Zjednoczonych Amazon zablokował ponad 10 mld ofert sprzedaży. Powodem były podrobione towary.

Amazon  to jeden z najpopularniejszych serwisów handlowych z aukcjami internetowymi. W samej Polsce zatrudnia 18 tys. osób i niedawno poinformował o poszerzeniu współpracy z Pocztą Polską.

Użytkownicy często porównują światowego giganta do rodzimych platform i zastanawiają się czy taniej będzie zrobić zakupy na Allegro czy Amazonie.

Amazon walczy z podróbkami

Serwis opublikował raport podsumowujący wyniki wdrożenia w 2019 roku nowych narzędzi i technologii do walki z handlem podróbkami. Było to konieczne, ponieważ zarówno rządy różnych państw, jak i sami producenci towarów, wywierają presję, aby Amazon lepiej chronił własność intelektualną.

Platforma handlowa zablokowała ponad 10 miliardów ofert sprzedaży, ponieważ pojawiły się podejrzenia dotyczące oryginalności prezentowanych rzeczy. Jest to wzrost o ponad 30 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Koniec z podróbkami na Amazonie

Jeszcze przed publikacją raportu, Amazon usunął ogłoszenia z towarami, do których pojawiły się wątpliwości dotyczące oryginalności produktu. Równolegle zatrzymano i zniszczono ponad 2 mld rzeczy, które miały trafić na aukcje i zostały już wysłane do magazynów spółki.

Amazon tylko w 2020 roku przeznaczył na walkę z podróbkami 700 mln dol. Zatrudnił od tego 10 tys. osób. Uruchomił także możliwość zgłoszenia podejrzeń online w sprawie nieuczciwych produktów. Dodatkowo, firmy dostały uprawnienia, dzięki którym będą mogły samodzielnie usuwać ogłoszenia, na których zobaczą podrobione towary, naruszające ich prawa.

Zmiany wprowadzone przez Amazona mają na celu nie tylko starania firmy o ochronę własnej reputacji, ale są też odpowiedzią na plany Kongresu USA, gdzie zgłoszony został projekt ustawy dotyczącej walki z podrabianiem towarów. Nowe prawo miałoby nakładać na sprzedawców działających za pośrednictwem platform e-commerce obowiązek weryfikacji tożsamości. Amazon i inne platformy są przeciwne takiemu prawu, obawiając się że dodatkowe restrykcje zniechęcą sprzedawców.

RadioZET.pl/PAP