Zamknij

Koniec Facebooka 28 października 2021? Wyciekły plany Zuckerberga

20.10.2021 10:13
Mark Zuckerberg
fot. AP/Associated Press/East News

Jeśli plotki się potwierdzą, to już 28 października 2021, na konferencji Connect, dojdzie do rewolucji w Facebooku. Planowana jest zmiana nazwy i wyłączenie portalu społecznościowego do spółki-córki.

Facebook to jeden ze światowych gigantów technologicznych, wart setki miliardów dolarów. O tym, jak ważnym elementem codziennego życia się stał można było przekonać się podczas awarii, która odcięła użytkowników od serwisu na kilka godzin. Błyskawicznie pojawiły się relacje o tym, że przestał działać internet – dla wielu osób Facebook jest synonimem sieci.

Wygląda na to, że dni Facebooka są policzone. Według nieoficjalnych informacji, podanych przez serwis The Verge, już 28 października 2021 w gigancie ma dojść do prawdziwej rewolucji, której częścią ma być zmiana nazwy. Ma ona „podkreślać nowy kierunek”, w którym chce rozwijać się przedsiębiorstwo.

Facebook zmieni nazwę? Chce rozszerzyć działalność

Facebook ma pójść w ślady Alphabetu. To nazwa, którą przyjął Google dla spółki-matki, do której należą wszystkie projekty giganta, takie jak wyszukiwarka Google czy serwis YouTube. Mark Zuckerberg ma planować identyczny manewr.

Pod nową nazwą działać ma spółka, która będzie zarządzać Facebookiem – portal społecznościowy ma zachować swoją nazwę – oraz innymi inwestycjami giganta. Szczegóły zmian mają zostać podane na konferencji Connect, która odbędzie się 28 października 2021 roku.

Szef Facebooka Mark Zuckerberg ma ambicję na stworzenie spółki, która będzie pełniła w codziennym życiu jeszcze większą rolę niż portal społecznościowy. Ma się do tego przyczynić zaangażowanie w stworzenie „metaverse” (wszechświata danych), pozwalającego na interakcje z ludźmi z całego świata i wpływanie na obiekty w prawdziwym świecie.  W samej Unii Europejskiej do zrealizowania tej wizji zamierza zatrudnić 10 000 osób.

Będziesz mógł spędzać czas ze znajomymi, pracować, bawić się, uczyć się, robić zakupy, tworzyć i nie tylko. Niekoniecznie chodzi o spędzanie większej ilości czasu online - chodzi o to, aby czas, który spędzasz online, był bardziej znaczący.

komunikat Facebooka

Facebook ma stać się częścią „metaverse”, tak samo jak inne projekty giganta – zarówno te już istniejące (komunikator WhatsApp, serwis Instagram, sprzęt do wirtualnej rzeczywistości Oculus), jak i dopiero planowane i wdrażane.

Jaką nazwę może nosić spółka-matka Facebooka? Według The Verge, prawdopodobne jest użycie słowa „Horizon” – nazwa ta została już użyta do aplikacji do spotkań w wirtualnej rzeczywistości, Horizon Workrooms.

RadioZET.pl/next.gazeta.pl/The Verge