Zamknij

Klarna: kup dzisiaj zapłacić za miesiąc. Konkurencja Allegro weszła do Polski

19.08.2021 19:42
Klarna: kup dzisiaj zapłacić za miesiąc. Konkurencja Allegro weszła do Polski
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Klarna, czyli znany na całym świecie szwedzki gigant, wszedł na polski rynek. Na starcie działalności chce konkurować m.in. z AllegroPay, PayPo czy TryPay. Klienci będą mogli dokonać zakupu, a należność uregulować po miesiącu.

Lockdo wn spowodował zmiany nie tylko w szeroko rozumianej gospodarce, ale także w systemach sprzedażowych i nawykach zakupowych konsumentów. Handel stacjonarny w dużej mierze przeniósł się do świata online.

W tym obszarze swoją szansę widzi Klarna. Jest to fintech, który oferuje odroczone płatności. Działalność w Polsce rozpoczął od współpracy z siecią odzieżową H&M. Wśród partnerów Klarny na świecie są już takie marki jak Sephora, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Saks, Macy’s, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i Shein.

Klarna: kup dzisiaj zapłacić za miesiąc. Konkurencja Allegro weszła do Polski

Do tej pory Klarna otworzyła placówki w Niemczech, Wielkiej Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz Włoszech. Teraz przyszedł czas na Polskę.

Firma współpracuje z największymi sieciami detalicznymi. W skali światowej z jej usług korzysta już 90 mln klientów w 17 krajach. Na czele podmiotu stoi Polak, który w 2005 roku współtworzył wraz z dwoma wspólnikami firmę w Szwecji. Cała grupa powstała w 2014 roku.

Sektor e-commerce stał się motorem napędowym lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen. Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek

Sebastian Siemiątkowski, współzałożyciel Klarny

Sebastian Siemiątkowski uważa, że polski rynek odroczonych płatności rozwija się obiecująco, a firma startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce. Badanie NEPA zlecone przez Klarnę pokazuje, że w 2021 roku 96 proc. polskich internautów dokonało zakupów online. Co trzeci Polak robi zakupy online co tydzień, a 59 proc. twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać.

29 proc. badanych twierdzi, że użyłoby opcji "zapłać później" przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji lecz tylko 1 na 4 próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu "zapłać później", a 62 proc. respondentów uważa, że częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.

Zobacz także

Wsparta badaniami Klarna uruchomiła aplikację zakupową dla polskich klientów. Na świecie firma ma ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych. W Polsce Klarna oferuje detalistom maksymalne opóźnienie płatności do 18 dni i pobiera prowizję od 2,99 proc. oraz dodatkowo 0,50 zł za transakcję.

Klarna: najważniejsze liczby globalnego lidera fintechów

·  90 mln aktywnych konsumentów na całym świecie

·  2 mln transakcji dziennie

·  18 mln aktywnych użytkowników aplikacji Klarna miesięcznie

·  17 rynków na 3 kontynentach (w tym Polska)

·  250 000 partnerów detalicznych

·  4000 pracowników, w tym ponad 1400 inżynierów i światowej klasy talenty ponad 100 narodowości

·  46% wzrostu sprzedaży rok do roku (2020 vs. 2019)

·  53 mld USD - wartość produktów sprzedanych za pośrednictwem Klarny

·  86% - średnia zadowolenia klientów na różnych rynkach (2019)

·  45,6 mld USD bieżącej wyceny post-money. Klarna to jeden z najbardziej cenionych prywatnych fintechów na świecie

·  Na głównych rynkach ponad 70% konsumentów Klarna realizuje powtarzające się transakcje

·  Opcja Klarny dostępna jest już także w 78 000 sklepach stacjonarnych na 10 różnych rynkach

Inwestorami Klarny są VISA, Sequoia, Premira, Bestseller i Atomico. W czerwcu 2021 r. Klarna pozyskała 639 mln dolarów w rundzie zbiórki funduszy prowadzonej przez Vision Fund 2 grupy SoftBank, podnosząc wycenę firmy do 45,6 mld dolarów.

RadioZET.pl