Oceń
Planujesz zakupy, ale obawiasz się tłumów? Mastercard zaprezentował stronę internetowej, dzięki której będzie można sprawdzić natężenie ruchu w sklepach.
Pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia zmieniły przyzwyczajenia wielu konsumentów. Na zakupach (i nie tylko) trzeba zakrywać nos i usta, a pomiędzy półkami przemieszczać się z jednorazowymi rękawiczkami na dłoniach. Część Polaków, wybierając się do marketów i innych punktów handlowych, obawia się tłumów i tego, że nie uda się zachować co najmniej 2 metrów odległości od innych osób.
W sprawdzeniu tego, ile konsumentów o danej porze dnia robi zakupy we wskazanej okolicy, pomoże strona KiedyDoSklepu.pl.
Jak sprawdzić, ile osób jest w sklepie?
To narzędzie opracowane przez producenta kart płatniczych Mastercard, które na podstawie analizy trendów zakupowych pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach spożywczych na terenie Polski w różnych porach dnia i tygodnia.
"Dzięki temu konsumenci mogą zaplanować zakupy na czas, kiedy łatwiej będzie im utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych klientów, zalecany w czasie trwającej pandemii koronawirusa" - dodano w komunikacie Mastercard.
Mastercard podał, że uruchomiona strona pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki którym użytkownik może sprofilować swoje zapytanie.
"Wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego: hipermarket/supermarket, dyskont/hurtownia lub sklep osiedlowy i dzień tygodnia: dzień roboczy lub weekend" - podano.
Mastercard poinformował, że analizy trendów zakupowych na potrzeby narzędzia KiedyDoSklepu.pl "są aktualizowane w cyklu tygodniowym, dzięki czemu konsumenci mogą planować wizytę w sklepie na podstawie aktualnych informacji z kilku ostatnich dni".
- Gdy w październiku 2019 roku ogłosiliśmy nasze zasady odpowiedzialnego przetwarzania danych, podkreślaliśmy, że innowacyjne rozwiązania w tym obszarze powinny przynosić korzyści ich posiadaczom, czyli konsumentom - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.
KiedyDoSklepu.pl jest przykładem takiego właśnie podejścia. Sporządzając analizy trendów zakupowych, dajemy konsumentom zupełnie nowe możliwości. W tym przypadku mogą oni wybrać optymalną porę na codzienne zakupy, dbając w ten sposób o swój komfort i bezpieczeństwo
Mastercard podał, że jednocześnie zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi spółki, mogą być pewni, że firma analizuje trendy w wydatkach z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności.
"Dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych, w tym z wykorzystaniem narzędzi takich jak Truata, informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane, ani udostępniane" - wskazała spółka.
Metodologia ta wyklucza również możliwość identyfikacji konkretnych sieci handlowych, a także analizę danych dla zbiorów niespełniających warunku odpowiedniej liczebności, co może dotyczyć zarówno populacji, jak i formatów analizowanych sklepów - podsumowano.
Od 4 maja obowiązuje 4 etap "odmrażania" gospodarki podczas pandemii koronawirusa. Od poniedziałku zostały ponownie otwarte galerie handlowe, ale z przelicznikiem 1 klienta na 15 metrów kwadratowych powierzchni handlowej.
RadioZET.pl/PAP
Oceń artykuł
