Zamknij

Kiedy będzie Black Friday 2021? W tym roku potrwa cały weekend

22.10.2021 18:32
Kiedy jest Black Friday i Cyber Monday 2021? W tym roku cały weekend wyprzedaży
fot. Jakub Kaminski/East News

Końcówka roku w handlu internetowym to czas żniw i kumulacja okazji do zakupów. Black Friday i Cyber Monday to gratka dla fanów wyprzedaży. W tym roku „Czarny piątek” i „Cyberponiedziałek” mogą pobić rekordy sprzedaży, ponieważ w trakcie lockdownu wiele sklepów przeniosło sprzedaż do sieci. Sprawdzamy, kiedy przypada wyprzedażowy „czarny weekend”.

Black Friday to jeden z ulubionych dni w roku dla pasjonatów z akupów. W poprzednich latach zdarzało się, że przedsiębiorcy tuż przed tym świętem specjalnie podnosili ceny, aby w dniu przecen obniżyć je do standardowej kwoty. Tym razem ma być inaczej, a klienci mogą liczyć na realne zniżki. Powstała nowa dyrektywa unijna, która  uniemożliwi wprowadzanie klientów w błąd.

Czarny piątek to prawdziwa gratka dla właścicieli sklepów stacjonarnych i internetowych. Z powodu pandemii wiele podmiotów przeniosło działalność do sieci. Niestety również oszuści poszli tą drogą. Już w 2020 roku publikowaliśmy listę sklepów, których lepiej unikać w dniu dużych promocji.

Data Black Friday i Cyber Monday 2021. Wyprzedaże 27-29.11.2021

Wielkie święto zakupów przypada w tym roku na ostatni weekend listopada. Czym jest „Black Friday”? To piątek po Dniu Dziękczynienia, który określany jest jako początek sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem w Stanach Zjednoczonych. Od początku XXI wieku zwyczaj ten jest propagowany, z powodów komercyjnych, w coraz większej liczbie innych krajów, w tym także w Polsce.

Wyprzedaże z okazji Black Friday uznawane są za największe przeceny pojawiające się w sklepach w ciągu roku. Oprócz zwyczaju „Czarnego piątku” w Polsce coraz częściej spotykany jest także Cyber Monday, czyli Cyberponiedziałek. To kolejna okazja do zrobienia zakupów w okazyjnych cenach, jednak tego dnia zniżki oferują głównie sklepy internetowe.

W zależności od branży, wzrost liczby zamówień można szacować nawet na kilkunastokrotny. Prawdopodobnie największą popularnością cieszyć się będą takie kategorie jak odzież, obuwie, artykuły dla zwierząt i dla dzieci. Taki skok może wiązać się z niesłabnącym trendem na zakupy w sieci

Patryk Matusiak, Account Manager z IdoSell

Z raportu Gemius na temat branży e-commerce wynika, że 77 proc. polskich internautów kupuje online, a 53 proc. z nich wybiera sklepy internetowe ze względu na to, że ceny są w nich niższe niż w sklepach stacjonarnych.

RadioZET.pl