Jamie Oliver został twarzą Tesco

Olga Papiernik
10.09.2018 15:47
jamie oliver
fot. PA Wire/Press Association Images/EAST NEWS

Jamie Oliver dołącza do Tesco. Współpraca ma ułatwić klientom dokonywanie zdrowszych wyborów. Badanie wśród konsumentów, przeprowadzone w ramach partnerstwa szefa kuchni z Tesco ujawniło, że siedem na dziesięć rodzin chce, aby supermarkety pomagały im prowadzić zdrowszy tryb życia.

Renomowany szef kuchni Jamie Oliver dołącza do Tesco, wiodącego brytyjskiego sprzedawcy żywności, aby ułatwić ludziom przygotowywanie zdrowszego jedzenia.

Pierwszy krok jaki podejmie Jamie to otwarcie "pomocnych małych zamienników" w sklepie, gdzie zdrowsze alternatywy będą miały obniżony poziom cukru, soli i tłuszczu. Będą także tańsze dla klientów. Kosz "pomocnych małych zamienników" będzie kosztował o 12% mniej niż zwykły koszyk.

Jamie będzie również wspierać pracowników Tesco. Będzie pomagać kolegom i klientom w przygotowywaniu wartościowych, zdrowych posiłków od zera.

Seria zdrowszych przepisów i wskazówek będzie dostępna w sklepie i online. Wiele składników z receptur zostanie obniżonych cenowo i złożonych razem dla wygody klientów - z naciskiem na brytyjskie owoce i warzywa.

Partnerstwo zostało ogłoszone po niedawnym badaniu ponad 2000 osób, które wykazały, że siedem na dziesięć rodzin twierdzi, że supermarkety powinny zrobić więcej, aby pomóc ludziom w podejmowaniu zdrowszych wyborów, z czego prawie 70% twierdzi, że chciałoby bardziej praktycznych porad i inspiracji nt. zdrowszych alternatyw.

Jamie Oliver powiedział:

- Jestem niesamowicie podekscytowany współpracą z największym i najbardziej progresywnym supermarketem w Wielkiej Brytanii. W ciągu ostatnich kilku lat, pod nowym przywództwem, Tesco konsekwentnie podnosił poprzeczkę, jeśli chodzi o tak wiele ważnych inicjatyw: od walki z marnotrawieniem żywności, poprzez wprowadzanie zmian w branży i pomaganie dzieciom w spożywaniu większej ilości owoców.

- Wyniki ankiet pokazują to, co każdego dnia słyszę od moich odbiorców - Wielka Brytania chce wiedzieć, jak cieszyć się z dobrych rzeczy w łatwy i przyjemny sposób. Będę ciężko pracował, aby odpowiedzieć na różne pory roku i oczekiwania klientów, tworząc ekscytujące posiłki, skróty i wskazówki, które sprawią, że ludzie będą naprawdę gotowi do gotowania. Częścią Tesco jest uczynienie go łatwiejszym i tańszym.

Alessandra Bellini, główny specjalista ds. klientów w Tesco, powiedziała:

- Pasja i umiejętność Jamiego, aby inspirować naród do gotowania, w połączeniu z naszym doświadczeniem i zasięgiem w dostarczaniu milionom klientów i współpracownikom zdrowych, wysokiej jakości, niedrogich składników, będzie doskonałym połączeniem pomagającym ludziom podejmować proste kroki prowadzące do zdrowszego życia. Jest to naturalny krok w naszej ciągłej pracy nad tym, aby zdrowsze jedzenie było łatwiejsze.

Współpraca z Jamie uzupełnia ofertę Tesco Health Charity Partnership z Cancer Research UK, Diabetes UK i British Heart Foundation ogłoszoną na początku tego roku, która ma na celu poprawę zdrowia współpracowników, klientów i ich rodzin.

TESCO/OP