Zamknij

Jak powstały lody Ekipa? Koral o wyjątkowo dochodowej współpracy

27.07.2021 10:41
Koral o współpracy z Ekipą
fot. Karolina Adamska/East News

Badania potwierdzają, że to najchętniej kupowane lody tego lata. Klienci, by je zdobyć, skłonni byli brać udział w „bitwie przed lodówkami”, zaś same papierki po tych lodach sprzedawane są w sieci nawet za kilkucyfrowe kwoty. Jak doszło do współpracy między firmą Koral a grupą youtuberów z Ekipy?

Lody Ekipa to hit sprzedaży, co potwierdzają statystyki. Dane Centrum Monitorowania Rynku wskazują, że lody Ekipa zajmują blisko 50 proc. sprzedaży w sklepach do 300m2 powierzchni i zostawiają konkurencję daleko w tyle.

Na współpracy z grupą youtuberów zyskała przede wszystkim firma Koral, która jeszcze nigdy nie cieszyła się tak dużym popytem. Zainteresowanie sprawiło, że produkcja lodów przyśpieszyła do miliona sztuk dziennie.

Lody Ekipa. Koral o kulisach dochodowej współpracy z youtuberami

„Dane marki Koral potwierdzają fenomen lodów Ekipa, które stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40 letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300 proc. pozostałe nowości i pokonały trudną barierę pogodową” – czytamy w komunikacie spółki.

Jak doszło do współpracy lodowej potęgi z grupą youtuberów?  Firma Koral w komunikacie prasowym wyjaśnia, skąd wziął się pomysł na taki układ z influencerami. Jak pisze spółka, to ona sama miała zainicjować taką współpracę celem „zbliżenia się do świata dzieci i młodzieży”.

Początkowo współpraca z Ekipą miała polegać na działaniach promujących lody z asortymentu marki Koral. Podczas wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się pozytywna „chemia” i marka Koral postanowiła rozszerzać pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzone będą wspólnie, aby Friz i jego Ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem jaki sygnują

Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral

Przedstawiciel spółki dodaje, że marka Koral nie narzucała Ekipie całkowicie gotowego produktu-sama Ekipa angażowała się na każdym etapie jego tworzenia - od kompozycji smakowej, kształtu, po formę i samo opakowanie. Sprzedaż ruszyła, a wyniki przebiły oczekiwania zarówno producenta jak i współpracującej z marką Ekipy. Koral przypomina, że już wcześniej sięgał po pomoc sław w promowaniu lodów. Kampanie z Marylą Rodowicz czy Dodą pozostają jednak w cieniu złotego interesu z youtuberami.

 Lody Ekipa to fenomen z jakim dawno nie mieliśmy do czynienia. Stały się bardzo popularne już od samego początku uruchomienia sprzedaży - w marcu i kwietniu, kiedy było jeszcze dosyć zimno, ale ich sprzedaż paradoksalnie wciąż rosła niezależnie od prognoz pogodowych. Ta bariera – pogoda – jest jak wiadomo bardzo newralgiczna dla naszej branży, a co dopiero w przypadku lodów wodnych czy sorbetowych, które są wyjątkowo wrażliwe na temperaturę – lody Koral-Ekipa jako pierwsze w historii przełamały tę barierę i myślę, że sprzedawane nawet zimą miałyby również wysokie zainteresowanie. Dla nas od pewnego momentu głównym celem było sprostanie ogromnemu popytowi na lody Ekipa, aby mogły trafić do każdego konsumenta i zrobimy wszystko, aby tą dobrą passę utrzymać – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral.

RadioZET.pl/mat.pras