Zamknij

Instagram. Ile zarabiają polscy influencerzy?

12.12.2019 08:06
Instagram. Ile zarabiają polscy influencerzy? Za jeden post nawet 50 tys. złotych
fot. ALEX_UGALEK/Shutterstock (ilustracyjne)

Na ogromne zyski mogą liczyć najpopularniejsi użytkownicy Instagrama. Polscy influencerzy mogą zarobić nawet 50 tys. zł na na publikacji pojedynczego wpisu. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Jak podał portal Forsal.pl, Instagram przynosi nie tylko popularność, ale i również prawdziwe pieniądze. Różne firmy zgłaszają się do użytkowników posiadających odpowiednią liczbę obserwujących, aby ci promowali ich produkty. 

Influencerzy (od angielskiego słowa Influence - wpływ), jeśli mają na koncie co najmniej 10 tys. użytkowników, mogą liczyć na atrakcyjne kontrakty z firmami. Dlaczego? Wpływowi celebrycy z Instagrama wpływają na opinię publiczną oraz wybory konsumenckie milionów internautów.  

Zobacz także

Oczywiście największe pieniądze na Instagramie można zarobić za oceanem. Kilka tygodni temu celebrytka Kim Kardashian ujawniła, że otrzymała propozycję otrzymania miliona dolarów za opublikowanie tylko jednego posta.

Co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych za jeden post

Ile zarabiają polscy influencerzy?

Według specjalisty ds. marketingu internetowego Jacka Gadzinowskiego wynika, że osoby o największych zasięgach za opublikowanie na swoim koncie zdjęcia z odpowiednim tagiem inkasują od 20 do 50 tysięcy złotych.

Z kolei za film dedykowany marce, wraz z "lekkim" lokowaniem produktu u znanego youtubera z branży rozrywkowej z powyżej 2-3 mln subskrybcji to zysk od 30 do 60 tys. zł. 

Zobacz także

Jednak największe pieniądze czekają za kontrakty z markami podpisywane na dłuższy okres, na przykład rok. Grupa znanych influencerów może otrzymywać nawet 1,2-1,5 mln złotych za obsługę swoich kanałów w mediach społecznościowych przez określony w umowie czas.

Oto najwięksi polscy influencerzy

Kto może liczyć na pieniądze z Instagrama? Najpopularniejszym polskim użytkownikiem jest napastnik piłkarskiej reprezentacji oraz Bayernu Monachium Robert Lewandowski - jego wpisy w serwisie obserwuje 16,1 mln użytkowników.

Na drugim miejscu również znalazł się piłkarz - bramkarz Juventusu Turyn Wojciech Szczęsny (2,5 mln obserwujących). Podium zamyka Anna Lewandowska - żona napastnika Bayernu - z 2,4 mln obserwującymi. 

Pierwszą dziesiątkę zamyka Red Lipstic Monster –1,5 mln obserwatorów, a dwudziestkę - AbstrachujeTV z milionem użytkowników.

Zobacz także

RadioZET.pl/Forsal.pl