Zamknij

Instagram coraz częściej inspiruje do zakupów

16.01.2020 18:03
Instagram coraz częściej służy do zakupów - badania
fot. Ink Drop/Shutterstock (ilustracyjne)

Poszukiwanie inspiracji, dzielenie się wydarzeniami ze swojego życia oraz pozostanie w kontakcie ze znajomymi - to główne powody, dla których internauci korzystają z Instagrama. Ponad połowa badanych przez firmę Zymetria przyznała, że wykorzystała Instagrama do zakupów.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Instagram w Polsce jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Według danych Statista.com, w naszym kraju z tego medium korzysta ponad 8 mln osób. 

O tym, jak wygląda potencjał Instagrama nad Wisłą, pokazało badanie wykonane przez firmę Zymetria na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift.

Zobacz także

Kto korzysta z Instagrama?

Użytkownicy Instagrama to głównie kobiety, ze średnim i wyższym wykształceniem, w wieku 15-34 lata, mieszkańcy większych miast.

Portal społecznościowy kojarzy im się przede wszystkim z ubraniami i trendami modowymi (14 proc. ankietowanych), obserwowaniem życia innych (11 proc.), kosmetykami (11 proc.) oraz wakacjami i wyjazdami (9 proc.).

Wśród najważniejszych powodów korzystania z Instagrama, badani wskazali przede wszystkim możliwość zainspirowania się czymś (47 proc.), podzielenie się swoimi zdjęciami i przemyśleniami (38 proc.), pozostanie w kontakcie ze znajomymi (37 proc.) i pozostanie na bieżąco z tym, co się dzieje (34 proc.).

Kto korzysta z Instagrama?
fot. Zymetria

Co więcej ponad połowa użytkowników Instagrama kupiła kiedykolwiek jakiś produkt po ujrzeniu go w tym portalu. Najczęściej są to kosmetyki, buty oraz ubrania. Rzadziej książki, biżuteria, telefon lub perfumy.

Zobacz także

- Bardzo ciekawa jest wyższa tolerancja na reklamy użytkowników Instagrama. Reklamodawcom więcej tam uchodzi na sucho, co może oznaczać, że użytkownicy doskonale rozumieją, iż świat kreowany na Instagramie jest bardziej podkręconą wersją rzeczywistości. Wszechobecne pomstowanie na sztuczność świata Instagrama nie ma sensu, użytkownicy wiedzą że on taki jest, akceptują jego reguły i wykorzystują go zgodnie ze swoimi potrzebami – komentował Rafał Olejniczak, niezależny konsultant i profesjonalny coach.

Kto korzysta z Instagrama?
fot. Zymetria

Jak wykonano badanie?

Badanie "Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift" zostało wykonane na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift. Badanie ilościowe zostało zrealizowane techniką CAWI w społeczności Zymetria w listopadzie 2019 roku na grupie 400 osób w wieku 18-49 lat, która regularnie korzysta z Instagrama.

Jego celem było poznanie użytkowników Instagrama, podejmowanych przez nich działań, zwyczajów i opinii na temat serwisu. Badanie obejmowało m.in. znajomość i używanie mediów społecznościowych, częstotliwość, preferencje oraz skojarzenia i intensywność reklam.

Sprawdzono również zachowanie użytkowników na Instagramie, powody korzystania z tego portalu czy zachęcenie do kupna pod wpływem reklam. Badanie skupia się również wokół influencerów i korzystania z poleceń influcencerów na Instagramie.

Zobacz także

RadioZET.pl