2 miliardy na bony świąteczne i spotkania wigilijne w polskich firmach

29.11.2019 08:07
Ile kosztuje Wigilia w firmie? Pracodawcy oferują karty i bony świąteczne
fot. Shutterstock/Cookie Studio (ilustracyjne)

Gwiazdowe bony dla pracowników, karty podarunkowe, premie i wiligia firmowa. Święta to kosztowny czas dla firm.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Prawie 2 miliardy złotych wydadzą firmy na gwiazdkowe bony i karty podarunkowe dla pracowników. Jeszcze więcej pójdzie na przyjęcia i premie – informuje „Rzeczpospolita”.

Zobacz także

Z badań agencji zatrudnienia Randstat, na które powołuje się dziennik wynika, że większość, bo 84 procent firm zapewni pracownikom gwiazdowe świadczenia. Najbardziej hojne firmy przeznaczają na ten cel 500 złotych na osobę.

W okresie okołoświątecznym firmy chętniej inwestują w karty podarunkowe oraz klasyczne upominki w postaci kuponów. Rok do roku odnotowujemy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży kart 

– twierdzi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Spółka szacuje, że wartość sprzedanych kart to 2 miliardy złotych. Według jej danych po karty podarunkowe najczęściej sięgają firmy powyżej 250 pracowników i spółki zagraniczne.

Zobacz także

Mniejsze firmy sięgają po skromniejsze prezenty, zwykle kupony podarunkowe.

Tradycyjna Wigilia wyszła z mody

Prawie połowa badanych firm zorganizuje pracownikom świąteczne spotkania. Nie będzie to jednak tradycyjna kolacja przy świątecznym stole. Magdalena Warzybok, dyrektor zarządzająca spółki doradczej Kincentric Polska, twierdzi, że coraz rzadziej są to tradycyjne wigilie czy „śledziki". Jak donosi gazeta, tradycja zaczyna przegrywać z poprawnością polityczną i polityką różnorodności kulturowej, szczególnie w międzynarodowych spółkach, a świąteczne spotkania przybierają często formę imprez integracyjnych, niekiedy na kręgielni czy torze kartingowym.

Zobacz także

RadioZET.pl/”Rzeczpospolita”