Zamknij

Awaria w Idea Banku. "Przyczyna problemów jest znana"

08.07.2020 14:23
Idea Bank. Awaria. Klienci nie mogą korzystać z bankowości internetowej
fot. HBRH/Shutterstock (ilustracyjne)

Awaria w Idea Banku. Od wtorku klienci nie mogą korzystać z bankowości mobilnej oraz internetowej. Przyczyna problemów jest znana, intensywnie pracujemy nad jej usunięciem - podał bank.

Problemy techniczne w Idea Banku pojawiły się 7 lipca. "Nie ma obecnie dostępu do bankowości mobilnej oraz internetowej. Przyczyna problemów jest już znana, pracujemy nad jej usunięciem co potrwa prawdopodobnie do godzin wieczornych. Przepraszamy za wszelkie niedogodności" - napisał w komunikacie bank.

Czas usunięcia awarii wciąż jest przedłużany, co wywołuje krytykę klientów. "Awaria, zgodnie z państwa deklaracją miała zostać usunięta w dniu wczorajszym. Z przykrością stwierdzam, że trwa nadal. Proszę o podanie konkretnej godziny usunięcia awarii" - napisał w środę na Facebooku pan Łukasz.

Zobacz także

"Moim zdaniem za dużo tych awarii i przerw technicznych. Kolejny raz na wiele godzin nie mam możliwości zrobienia przelewu. Takie rzeczy tylko w Idea Banku. Czas się pożegnać" - komentowała pani Ewa.

W środę popołudniu Idea Bank poinformował na Twitterze naszą redakcję, że bankowość internetowa i mobilna została przywrócona. "System został uruchomiony około godziny 12:20 i obecnie trwają prace mające na celu wyeliminowanie pojedynczych błędów, nie mają jednak wpływu na możliwość realizacji transakcji" - podano w komunikacie.

Dodatkowo Idea Bank zapowiedział prace naprawcze do przeprowadzenia w nocy z 8 na 9 lipca, związane z poprawą widoczności informacji dotyczących produktów bankowych.

Poprzednia duża awaria Idea Banku miała miejsce w listopadzie 2019 roku, kiedy w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów.

RadioZET.pl