ING Bank Śląski wprowadza silne uwierzytelnienie dla klientów

16.08.2019 13:14
ING Bank Śląski. Zmiany w logowaniu. Od kiedy? Silne uwierzytelnienie dla klientów
fot. Bloomicon/Shutterstovk (ilustracyjne)

ING Bank Śląski od 20 sierpnia wprowadza zmiany w logowaniu do bankowości internetowej. Jest to związane z wejściem w życie unijnej dyrektywy, która mówi o większym bezpieczeństwie transakcji dla klientów banków.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Unijna dyrektywa PSD2, która wejdzie w życie 14 września, przewiduje zmiany w zabezpieczeniach bankowości internetowej poprzez wprowadzenia tzw. silnego uwierzytelnienia. 

Jakie zmiany w ING Banku Śląskim?

O zmianach dla klientów poinformował ING Bank Śląski. Wejdą one w życie 20 sierpnia tego roku.

Zobacz także

Od najbliższego wtorku w trakcie logowania do bankowości internetowej Moje ING konieczne będzie wpisanie kodu autoryzacyjnego z SMS-a. Logowanie może przebiegać na dwa sposoby: poprzez podanie loginu i hasła maskowanego (5 wybranych znaków) lub dodatkowo przez wpisanie kodu z SMS-a. 

Z kolei logowanie do aplikacji Moje ING mobile może przebiegać na trzy sposoby: podanie kodu PIN do aplikacji, identyfikatora biometrycznego – odciska palca lub face ID lub jednoczesne użyci obu metod uwierzytelnienia. 

W przypadku dyspozycji (np. przelewów), które zlecane są w aplikacji mobilnej, ING Bank Śląski może poprosić o dodatkową autoryzację: kodem SMS lub PIN-em do aplikacji.

Zobacz także

W jakich sytuacjach klienci będą musieli podawać dodatkowy kod? Decydować o tym będzie system bezpieczeństwa, który po przeanalizowaniu sytuacji dobierze odpowiedni sposób autoryzacji. Oceni też, czy dodatkowa autoryzacja jest potrzebna.

ING Bank Śląski prosi klientów o przygotowanie się do zmian w logowaniu do bankowości internetowej.

Należy upewnić się, że numer do autoryzacji jest aktualny. W razie potrzeby - należy go natychmiast zmienić w aplikacji lub podejść do dowolnego oddziału banku. Nie jest wymagana zmiana lub nadanie nowego kodu PIN-u.

Jak podał portal TVN24BiS.pl, inne banki działające w Polsce już wprowadziły zmiany w logowaniu do własnego sytemu bankowości. Na przykład w środę Pekao usunął stare metody autoryzacji, czyli karty kodów jednorazowych, aplikację PekaoToken i token w postaci osobnego urządzenia.

Zobacz także

RadioZET.pl/TVN24BiS.pl