Huawei chce stać się numerem jeden na rynku smartfonów w Polsce

Olga Papiernik
02.03.2018 11:50
smartfon, huawei
fot. East News

Huawei przekroczył 27% udziału w rynku smartfonów w Polsce w styczniu i nadal chce poprawiać swoją pozycję, poinformował dyrektor zarządzający Huawei BCG Polska Jefferson Zhang.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - Biznes na Facebooku

- Dane GfK wskazują, że osiągnęliśmy 27,1% udziału w rynku w styczniu 2018 r. wobec 23% w październiku. Chcemy cały czas zwiększać swój udział w Polsce i stać się docelowo numerem jeden. Huawei chce być marką uznawaną za lokalną i preferowaną w Polsce - powiedział Zhang podczas spotkania z dziennikarzami.

Marka Huawei ma pozostać bardziej premium od Honora, którego strategia rozwoju została usamodzielniona, ale w strategii koncernu Honor jest niszowy. Huawei, obok desingu i technologii chce zdobywać klientów obsługą klienta z chociażby całodobowym serwisem.

Według danych podanych przez Huawei, w segmencie cenowym 300-400 euro marka Huawei osiągnęła 53,6%, głównie dzięki modelowi Mate 10 Lite. Ponadto, jak podano, marka ma 4,8% w segmencie powyżej 600 euro.

- Rozpoczynamy teraz dużą wiosenną kampanię Mate 10Lite z wykorzystaniem kluczowych kanałów z dobrą ceną. Wierzymy w umocnienie w najwyższej półce cenowej, gdzie widzimy potencjał naszego Mate 10. We wszystkich segmentach będziemy w ciągu roku wprowadzać modele z Full View - wskazał szef Huawei Polska.

Huawei chce zdecydowanie umocnić pozycję na polskim rynku PC

Huawei chce zdecydowanie zwiększyć udziały na rynku PC w Polsce, poinformował dyrektor zarządzający Huawei BCG Polska Jefferson Zhang.

- Chcemy zdobywać udziały w rynku PC w Polsce. Liczymy na podobny sukces, jak w tabletach, m.in. dzięki sprzedaży w kanale operatorskim. W grudniu mieliśmy ponad 29% w segmencie tabletów - powiedział Zhang podczas spotkania z dziennikarzami.

Huawei ma ok. 10% najwyższego segmentu premium PC i chce teraz wejść zdecydowanie w średni segment cenowy, podkreślił.

- Około czerwca pojawią się kolejne premiery. Wierzymy, że przekonamy klientów chociażby designem i silną baterią - wskazał Zhang.

Według jego słów, Polska stanowi ok. 2% globalnych przychodów Huawei, a inwestycje w Polsce to ok. 10% rocznych krajowych przychodów.

Jedna z trzech grup biznesowych Huawei - Huawei Consumer Business Group (BG) - odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, urządzenia mobilne, domowe routery oraz usługi w chmurze.

ISBnews/OP

pitformat_billboard_750x100_v1