Kosmetyki Helena Rubinstein zniknęły z polskich sklepów

04.07.2019 13:26
Helena Rubinstein zniknęła z polskich sklepów. Jest odpowiedź L’Oréal. Kosmetyki
fot. Oleg Gekman/Shutterstock (ilustracyjne)

Luksusowa marka kosmetyków Helena Rubinstein nie jest dostępna w polskich sklepach — podał „Puls Biznesu”. Firma L’Oréal, która jest właścicielem marki, odpowiada, że to efekt „redefinicji strategii dystrybucji”.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Według dziennika w polskich sklepach nie można kupić kosmetyków z marki Helena Rubinstein. To może oznaczać plany wycofania się marki znad Wisły.

L’Oréal zaprzeczył tym spekulacjom.

– Marka Helena Rubinstein, światowy ekspert pielęgnacji i makijażu premium, pozostaje w Polsce. Obecnie trwają ustalenia dotyczące zredefiniowania strategii dystrybucji marki – podkreśliła Barbara Stępień, dyrektor komunikacji korporacyjnej w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, cytowana przez „PB”. 

Zobacz także

Dziennik przypomniał, że rynek luksusowych kosmetyków w Polsce rośnie w szybkim tempie.

KPMG oszacował jego wartość na 680 mln zł za ubiegły rok. Większość, bo aż 60 proc., stanowią perfumy. Do 2023 roku sprzedaż luksusowych kosmetyków ma rosnąć o ponad 6 proc. rocznie.

Zobacz także

– Wydatki rzeczywiście rosną, ale rynek kosmetyków premium nie jest w Polsce mocny. Mamy dwie sieci drogerii (Sephora i Douglas — przyp. red.), które oferują takie marki, a które liczą łącznie ponad 200 sklepów, do tego kilkadziesiąt pojedynczych drogerii i lotniska. Można też tłumaczyć, że społeczeństwo nie jest jeszcze na tyle zamożne, by wydawać więcej, ale jedno z drugim jest powiązane – wskazał Henryk Orfinger, prezes firmy kosmetycznej Dr Ireny Eris, w rozmowie z „PB”.

Spółka odpowiedzialna za L’Oréal w Polsce w ubiegłym roku na czysto zarobiła ponad 170,6 mln zł — o 39,6 mln zł więcej niż rok wcześniej. Pod koniec ubiegłego roku firma w naszym kraju zatrudniała 780 osób.

Zobacz także

RadioZET.pl/Puls Biznesu