Zamknij

Groupon po interwencji UOKiK proponuje klientom rekompensaty

22.10.2020 14:21
Groupon zwróci klientom pieniądze
fot. Lukasz Szczepanski/REPORTER/East News

Groupon, serwis oferujący kupony zniżkowe, zmienił zasady funkcjonowania po interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poszkodowani klienci mogą liczyć na rekompensaty.

Groupon podpadł UOKiK polityką zwrotów zakupionych przez klientów voucherów. Serwis niemalże z automatu „przetrzymywał” pieniądze klientów na poczet przyszłych zakupów.

Regulamin został jednak zmieniony, a poszkodowani klienci mogą liczyć na zwrot pieniędzy na konto – informuje UOKiK.

Groupon zmienia zasady zwrotów

„Groupon dostosował mechanizm zwrotu środków za kupon do wymogów prawa – to efekt działań UOKiK” – czytamy w komunikacie urzędu.

Zobacz także

Interwencja UOKiK dotyczyła regulaminu serwisu Groupon, czyli platformy internetowej oferującej kupony zniżkowe na różne produkty i usługi. Zastrzeżenia urzędu wzbudziły warunki zwrotów voucherów.

UOKiK tłumaczy, że firma w elektronicznym odstąpieniu od umowy stosowała domyślnie zaznaczone okienko o treści: „preferuję zwrot środków Groupon, by móc szybciej dokonać zakupu”. Jeśli konsument nie odznaczył tej opcji, opłata uiszczona za kupon trafiała na jego konto w ramach platformy. Środki te mogły być wykorzystane jedynie w ciągu 12 miesięcy tylko do zakupu innego kuponu.

Klienci często nie zauważali automatycznie zaznaczonej zgody na zwrot w obrębie serwisu.

W przypadku odstąpienia od umowy zwrot środków powinien nastąpić w taki sam sposób, jakiego wcześniej użył kupujący do opłacenia kuponu, chyba że wyraził on zgodę na inną formę. Wiele osób mogło nie zauważyć małego okienka i nieświadomie wybrać opcję pozostawienia środków w systemie 

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny

Prezes UOKiK dodał, że po interwencji urzędu spółka zmieniła praktykę. - Spółka dokonała korzystnych zmian, poprawiając także komunikację z konsumentami. Cieszy szybka i pozytywna reakcja ze strony tego przedsiębiorcy – komentował Tomasz Chrósny.

Zobacz także

Efekt? Osoby, które przy odstąpieniu od umowy otrzymały domyślnie zwrot w tzw. środkach Groupon, dostały e-mail od przedsiębiorcy i będą mogły ubiegać się zwrot pieniędzy na konto bankowe lub kartę. W komunikacie UOKiK czytamy, że Groupon zaproponował rekompensatę dla konsumentów oraz poprawił procedurę elektronicznego odstąpienia od umowy.

RadioZET.pl/UOKiK