Glovo już dostępne w Polsce. Jak działa nowa usługa?

07.11.2019 18:17
Glovo polska. Jak korzystać? Start nowej aplikacji dostarczającej produkty
fot. Glovo

Glovo, hiszpański start-up oferujący dostawy żywności i zakupów, wchodzi na polski rynek. Aplikacja mobilna jest już dostępna w naszym kraju. Jak można z niej skorzystać?

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Glovo poinformowało o zakupie od AmRest Holding SE platformy do zamawiania jedzenia online PizzaPortal.pl. Wartość transakcji wynosiła 30 mln euro oraz 5 mln euro kwoty warunkowej (earn-out).

To dopiero początek rozwoju firmy na polskim rynku, ponieważ Glovo uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne.

Zobacz także

Zespół zlokalizowany w Polsce będzie stanowić połowę zaplecza technologicznego Glovo. Na ten moment Glovo zatrudnia ponad 1300 pracowników i staje się najszybciej rozwijającą się platformą oferującą dostarczenie produktów na życzenie w Ameryce Łacińskiej, Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie.

- Mamy ambicję, by być liderem rynku i zapewniać naszym użytkownikom usługę najlepszej jakości. Chcemy również stworzyć dobre środowisko pracy dla naszych kurierów i zapewnić możliwości zysku partnerom - podkreślił Oscar Pierre, dyrektor generalny (CEO) Glovo.

Co to jest Glovo?

To aplikacja założona w styczniu 2015 roku przez Oscara Pierre’a i Sachę Michauda oraz ma siedzibę w Barcelonie.

Glovo pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 000 partnerów stowarzyszonych.

Zobacz także

Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach. Firma zatrudnia obecnie ponad 1300 osób na całym świecie w tym powyżej 400 pracowników w Barcelonie. Na ten moment więcej niż 36 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.

Glovo. Jak korzystać?

Aby zamawiać produkty razem z Glovo, należy założyć konto na stronie internetowej firmy lub ściągnąć aplikację mobilną (dostępna w App Store oraz Google Play). 

Co można zamówić przez Glovo? Klienci mają do wyboru kategorie: Przekąski i napoje, Apteki, Supermarkety, Prezenty, Jedzenie, Kurier i Cokolwiek. W skrócie - aplikacja pozwala na zamówienie dowolnego produktu z dowolnego miejsca. Na przykład kurier samodzielnie wykonuje zakupy wskazanych przez klienta zakupów i dostarcza je pod podany adres.

Zamówienie można śledzić w czasie rzeczywistym.

Cena dostawy np. leków z apteki czy zakupów z marketu, zależy od wartości zamówienia oraz odległości, którą ma pokonać kurier. Koszt pojawi się podczas szacowania w aplikacji lub na stronie. Jeśli jednak kurier ma wykonać samodzielnie zakupy, to wartość zamówienia pojawi się dopiero, gdy je dokona. 

Glovo akceptuje karty kredytowe i debetowe wydawane przez Visa, MasterCard i American Express.

Zobacz także

RadioZET.pl/Benchmark.pl