Małe stacje benzynowe przegrywają z sieciówkami

10.12.2019 08:15
Gdzie tankować? Małe stacje benzynowe przegrywają z sieciówkami
fot. Shutterstock/ThePowerPlant (ilustracyjne)

Z ekonomicznego puntu widzenia małe stacje paliw nie mają racji bytu. Polacy niemal dwa razy częściej tankują w sieciówkach - wynika z badań. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Sieciowe stacje benzynowe są prawie dwa razy częściej odwiedzane niż niezrzeszone punkty sprzedaży - wynika z badania lojalności konsumentów, przeprowadzonego przez firmę technologiczną Proxi.cloud. Przepytano niespełna 200 tysiące osób, które w sumie odbyły ponad 340 tysiące wizyt na różnych stacjach paliw.

Z badań wynika, że największe oblężenie stacji paliw przypada na godzinę 16:00. Chodzi jednak, jak się okazuje, tylko o te największe placówki. Jak wskazują bowiem autorzy raportu, liczba wizyt w sieciówkach jest aż o 185 procent większa niż na niezrzeszonych. Czy kierowcy bardziej ufają dużym koncernom? Zdaniem Adama Grochowskiego, analityka w Proxi.cloud, kierowcy wiedzą, że takie stacje posiadają własną infrastrukturę oraz bezpośrednie dostawy surowca z pewnych źródeł.

Zobacz także

Jest wiele powodów, dla których to sieciówki przeżywają oblężenie. Dogodna lokalizacja, pełne wyposażenie stacji, bogata oferta sklepowa i możliwość zjedzenia ciepłego posiłku. Jak mówi Krzysztof Romaniuk, Dyrektor ds. Analiz Rynku Paliw w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), wówczas „tankowanie pojazdów staje się dodatkiem”.

Jak dodał, trend ten w przyszłości umocni się. Wynika to z ekspansji najbardziej popularnych stacji i działań reklamowych tj. np. programy lojalnościowe.

Znane sieci bardziej oddziałują na klientów niż właściciele pojedynczych punktów sprzedaży. Dzięki obecności w mediach, duże koncerny uchodzą w świadomości konsumentów jako zaufani dostawcy paliw. W reklamach przekonują ludzi o bezpieczeństwie swoich produktów i ich pozytywnym wpływie na silniki pojazdów. Poza tym stacje sieciowe mają bogatsze oferty pozapaliwowe. Wszystko to przyciąga potencjalnych klientów 

– dodaje Adam Grochowski z Proxi.cloud.

Zobacz także

RadioZET.pl/MondayNews/finanse.wp.pl