Oceń
Banki walczą z oszustami. Wpływa do nich coraz więcej zgłoszeń dotyczących osób podszywających się pod pracowników instytucji. Celem jest wyłudzenie pieniędzy klientów.
Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin
Z problemem boryka się między innymi Getin Bank. Klienci banku odebrali podejrzane telefony. Celem przestępców podczas takiego kontaktu jest wyłudzenie SMS-a służącego do potwierdzenia przelewów.
Getin Bank informuje, że każdy SMS z prośbą o podanie hasła autoryzacyjnego zawiera informację o rodzaju zleconej dyspozycji.
Prosimy o uważne czytanie wszystkich SMS-ów, które wysyła Bank z prośbą o podanie hasła SMS. Dotyczy to zarówno Bankowości Internetowej jak i kontaktów telefonicznych.
Z podobnym problem walczy Idea Bank. Przestępcy, podszywając się pod pracowników infolinii, dzwonią do klientów z prośbą o podanie kodów jednorazowych otrzymanych SMS-em. Bank apeluje, by nigdy nie podawać nikomu takich informacji. Sam bank nigdy też nie poprosi klientów o podanie haseł do bankowości czy kodów do dokonania przelewu.
Idea Bank przestrzega też przed otwieraniem podejrzanych załączników.
„Przestępcy bardzo często wysyłają wiadomości z informacją o zaległych fakturach, podszywają się np. pod urząd skarbowy itp. Otwarcie załącznika (najczęściej .pdf, .doc, .exe, .xls, .zip) skutkuje zainfekowaniem komputera i wykradzeniem informacji” – czytamy w ostrzeżeniu Idea Banku.
Oszuści, by wyłudzić pieniądze, wykorzystują nie tylko banki. Z przestępcami działającymi w ten sposób walczy także skarbówka.
W ostatnich dniach Krajowa Administracja Skarbowa informowała o fałszywych mailach od osób podszywających się pod pracowników organu. W wiadomościach oszuści zamieszczali informacje o zaległym podatku, podając fałszywy numer konta.
Ostatnio część przedsiębiorców otrzymała także fałszywe maile z informacją o zablokowaniu firmowego konta wraz z podejrzanym załącznikiem.
Zarówno skarbówka, jak i banki apelują o ostrożność.
RadioZET.pl
Oceń artykuł
