Facebook z nowym logo. Ma ułatwić identyfikację portalu

05.11.2019 20:16
Facebook z nowym logo. Od kiedy? Jak wygląda?
fot. Allmy/Shutterstock (ilustracyjne)

Facebook zaprezentował nowe logo, które ma ułatwić identyfikację największego portalu społecznościowego. Zmiany wejdą w życie od przyszłego tygodnia.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Facebook, z którego miesięcznie korzysta ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, ogłosił zmianę identyfikacji wizualnej. Do tej pory logiem portalu była biała litera "F" na białym tle lub napis "Facebook" w takiej samej kolorystyce. 

Facebook. Jakie będzie nowe logo?

We wtorek amerykański serwis społecznościowy ogłosił, że obok obecnej identyfikacji wizualnej, wprowadza nową. Chodzi o napis "Facebook" w nowej czcionce, który będzie zmieniał kolorystykę w zależności od miejsca jego umieszczenia.

Zobacz także

Na przykład logo Facebook użyte w aplikacji Instagram będzie w różnorodnej kolorystyce, a WhatsApp - zielonej.

Facebook nowe logo
fot. Facebook

Skąd ta zmiana? Facebook tłumaczy, że w momencie startu 15 lat temu był tylko jednym portalem społecznościowym. Obecnie w skład koncernu wchodzą inne sieci, jak Instagram czy WhatsApp. Nowe logo ma ułatwić użytkownikom korzystanie z konta Facebooka na różnych platformach.

To oznacza, że firma Facebook i portal społecznościowym pod tą samą nazwą będą miały inne loga. "Nowa marka została zaprojektowana dla zachowania przejrzystości i wykorzystuje niestandardową typografię i wielkie litery, aby stworzyć wizualne rozróżnienie pomiędzy firmą a aplikacją" - napisał Facebook w komunikacie prasowym.

Nowa identyfikacja wizualna Facebooka ma zostać wprowadzona od przyszłego tygodnia.

Facebook nowe logo
fot. Facebook

Zobacz także

"Jakby ktoś go napisał w Wordzie"

Jak nowe logo Facebooka ocenili eksperci z branży marketingowej?

- Rozumiem potrzeby zmian czy modyfikacji logotypu. Najczęściej są one upraszczane z biegiem lat, redukuje się elementy graficzne, ograniczana jest stylistyka. Ale zmiany rewolucyjne są zawsze ryzykowne - powiedział Jacek Kotarbiński, ekspert marketingu i wizerunku marek, w rozmowie portalem z Wirtualnemedia.pl.

Jego zdaniem logo Facebooka zostało "sprimityzowane".

Zamiana małych liter na duże, krój pisma, który kompletnie niczym się nie wyróżnia, tak jakby ktoś go napisał w Wordzie. Przyznam, że jak na firmę, której marka warta jest prawie 40 miliardów dolarów jest to zaskakujące

Jacek Kotarbiński

Zobacz także

RadioZET.pl/Wirtualnemedia.pl