Facebook przestanie być bezpłatny? Ze sloganu zniknął napis „darmowy”

30.08.2019 15:41
Facebook przestanie być bezpłatny? Ze sloganu portalu zniknął napis "darmowy"
fot. Wachiwit/Shutterstock (ilustracyjne)

„To szybkie i proste” zamiast „To jest (i zawsze będzie) darmowe” – tak zmienił się główny slogan portalu społecznościowego Facebook. Stąd pojawiły się spekulacje, że serwis przestanie być bezpłatny. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Facebook, największy portal społecznościowy świata, po cichu wprowadził zmianę swojego sloganu. 

Jak podał portal Business Insider, do tej pory główne hasło serwisu brzmiało „To jest (i zawsze będzie) darmowe!”. Ostatnio zostało ono zmienione na niedawno na „To szybkie i proste”.

Zmianę zauważyła hiszpańska redakcja portalu Business Insider. Okazuje się, że hasło mówiące o darmowym Facebooku zniknęło również z polskiej wersji językowej strony. 

Zobacz także

Strona główna Facebooka po polsku z dnia 31 lipca 2019 roku:

Zmiana hasła Facebook

A tutaj już ta sama strona prawie miesiąc później – 30 sierpnia 2019 roku:

Zmiana hasła Facebook

Jak sprawę komentuje Facebook? „Regularnie aktualizujemy nasze produkty, w tym też stronę logowania. Ludzie zawsze będą mieli dostęp do Facebooka bez opłat” – napisało biuro prasowe Facebooka w odpowiedzi na nasze pytania.

Zobacz także

„Jest bezpłatnym serwisem”

Założony w 2004 roku portal społecznościowy obecnie dostępny jest w 140 wersjach językowych, a w grudniu ubiegłego roku posiadał aż 2,3 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie.

Portal tłumaczy na swojej oficjalnej stronie, że korzystanie z niego jest bezpłatne. „Facebook jest bezpłatnym serwisem i nigdy nie będzie wymagał opłat za dalsze korzystanie z niego” – napisano w Centrum Pomocy Facebooka.

Mowa jednak o podstawowych funkcjach portalu. W przypadku korzystania z dodatkowych zewnętrznych aplikacji, jak gier dostarczanych przez innych wydawców, mogą pojawić się opłaty.

Masz jednak możliwość robienia zakupów związanych z grami, aplikacjami i innymi elementami. Ponadto, jeśli chcesz korzystać z Facebooka w telefonie komórkowym, pamiętaj, że mogą być pobierane opłaty za korzystanie z Internetu i/lub wiadomości tekstowych zgodnie z cennikiem operatora sieci komórkowej” – dodano w Centrum Pomocy Facebooka. 

W ubiegłym roku Facebook, który jest notowany na nowojorskiej giełdzie, przyniósł 55,8 miliardów dolarów przychodów.

Portal, który nie pobiera opłat od użytkowników, gromadzi ogromne ilości danych —, zdjęcia, widea oraz prywatne wiadomości miliardów internautów. W ostatnich latach okazało się, że część z nich była sprzedawana w niepowołane ręce.

Na przykład firma Cambridge Analytica, która wykorzystywała prywatne dane użytkowników do kampanii politycznych, uzyskała dostęp do co najmniej 87 milionów osób z Facebooka.  

Zobacz także

RadioZET.pl/Business Insider