Facebook planuje usunięcie licznika polubień pod postami

04.09.2019 10:41
Facebook planuje usunięcie licznika lajków pod postami
fot. sitthiphong/Shutterstock (ilustracyjne)

Facebook może usunąć licznik polubień pod postami – podał serwis TechCrunch. Taka opcja jest już testowana na Instagramie.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Serwis Tech Crunch, który jako pierwszy poinformował o sprawie, wskazał, że podobną funkcjonalność Facebook testuje obecnie na swojej platformie fotograficznej Instagram w siedmiu krajach, między innymi we Włoszech, Brazylii i Kanadzie.

Koniec z rywalizacją na liczbę lajków?

Zamiast liczby polubień pod postami wyświetlane są jedynie pseudonimy znajomych, którzy wcisnęli „serduszko” pod danym zdjęciem.

Celem takiego ograniczenia jest zminimalizowanie negatywnego oddziaływania na psychikę użytkowników, spowodowanego wzajemnym porównywaniem się i rywalizacją o liczbę polubień wśród osób korzystających z serwisu.

Zobacz także

Możliwość wprowadzenia takiej opcji w głównym serwisie Facebooka odkryła specjalistka z dziedziny inżynierii wstecznej Jane Manchun Wong. Według niej prototyp implementacji takiego mechanizmu można znaleźć w wersji aplikacji Facebooka na Androida.

Facebook w odpowiedzi na pytania Tech Cruncha potwierdził, że firma istotnie planuje testy obejmujące ukrycie liczby reakcji pod wpisami widocznymi w strumieniu aktualności.

Podkreślono jednak, że obecnie funkcja ta nie jest dostępna dla użytkowników.

Zobacz także

Jak zmiany wpłyną na Facebooka?

Przedstawiciele koncernu Marka Zuckerberga odmówili również serwisowi wglądu w wyniki testów ukrywania polubień na Instagramie, jak i ujawnienia szczegółowych planów dalszych działań w ramach programu testowego.

Tech Crunch wskazuje, że oprócz deklarowanej motywacji Facebooka towarzyszącej testom nowej funkcjonalności, koncern może kierować się także innymi względami.

Zdaniem serwisu niepokazywanie liczby interakcji pod postami może też pomóc w ukryciu spadającej popularności flagowej usługi Facebooka, którego użytkownicy przenoszą swoją aktywność do innych aplikacji.

Jak zauważa Tech Crunch, widoczność treści z niewielką liczbą polubień czy innych reakcji może wpływać na chęć szybszej rezygnacji z korzystania z serwisu przez osoby posiadające w nim swoje profile.

Zobacz także

RadioZET.pl/Tech Crunch