Facebook i Twitter na cenzurowanym Komisji Europejskiej

Olga Papiernik
15.02.2018 14:23
Facebook i Twitter na cenzurowanym Komisji Europejskiej
fot. AFP/EAST NEWS

Komisja Europejska powiedziała w czwartek, że niektóre firmy zajmujące się mediami społecznościowymi muszą zrobić więcej, aby w pełni przestrzegać unijnych zasad dotyczących konsumentów, wyróżniając się w szczególności na Facebooku i Twitterze.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - Biznes na Facebooku

"Podczas gdy ostatnie propozycje Google wydają się być zgodne z wnioskami złożonymi przez organy władzy konsumentów, Facebook i, co ważniejsze, Twitter, tylko częściowo rozwiązały ważne kwestie dotyczące ich odpowiedzialności oraz tego, w jaki sposób użytkownicy są informowani o możliwym usunięciu treści lub rozwiązaniu umowy" - podała w oświadczeniu Komisja.

Zagłosuj

Czy masz konto na Facebooku?

Liczba głosów:

Giganci mediów społecznościowych opublikowali w czwartek zmiany, które wprowadzili w celu spełnienia żądań europejskich regulatorów.

Niektóre z tych zmian obejmują prawo do odstąpienia od zakupu online; być w stanie składać skargi w Europie.

- Cieszę się, że egzekwowanie przepisów UE w celu ochrony konsumentów przez władze krajowe przynosi efekty, dzięki temu przedsiębiorstwa obecnie zapewniają swoim platformom większą ochronę dla konsumentów, jednak niedopuszczalne jest, że nie jest to jeszcze kompletne i że zabiera to tak dużo czasu - powiedziała Vera Jourova, europejska komisarz ds. sprawiedliwości, konsumentów i równości płci.

Zagłosuj

Czy masz konto na Twitterze?

Liczba głosów:

Żądania Unii Europejskiej skierowane do amerykańskich gigantów internetowych pojawiły się w listopadzie 2016 r. Po licznych skargach ze strony konsumentów w Europie na temat oszustwa i oszustw podczas korzystania z ich stron internetowych.

Pojawiły się również obawy organów ochrony konsumenta dotyczące próśb o usunięcie nielegalnych treści.

Komisja stwierdziła, że w przeciwieństwie do Google, Facebook i Twitter nie ustalają terminów na rozpatrzenie wniosków organów krajowych.

- Potrzebujemy "Nowego Ładu dla Konsumentów": przepisy konsumenckie UE powinny być szanowane, a jeśli firmy nie zastosują się do nich, powinny zostać ukarane - powiedział Jourova.

bur-boc/wdb/Facebook/Twitter/GOOGLE/OP