Zamknij

Miał być milion złotych, a jest? Podsumowanie Dnia Szpilek

05.10.2020 15:14
Dzień szpilek. Moliera2 podsumowała akcję. Ile trafi na pomoc dzieciom?
fot. VGstockstudio/Shutterstock (ilustracyjne)

Dzień Szpilek, akcja sieci sklepów Moliera2, zakończyła się kwotą ponad 223 tys. zł. Tyle pieniędzy trafi na konto Fundacji Przylądek Nadziei. Jednak nie wszystkie zdjęcia zamieszczone pod specjalnym hasztagiem wzięły udział w tej inicjatywie. Dlaczego?

Moliera2, firma sprzedające ubrania i buty wiodących marek modowych w stacjonarnych sklepach oraz w internecie, po raz drugi zorganizowała Dzień Szpilek. Akcja polegała na wrzucaniu 25 września w mediach społecznościowych zdjęć ze szpilkami i opisane odpowiednim hasztagiem.

Sieć sklepów za każde takie zdjęcie oferowało 2 zł na wsparcie Fundacji Przylądek Nadziei, wspierające dzieci walczące z chorobą nowotworową. - W pierwszej edycji Dnia Szpilek zbieraliśmy środki na leczenie chorób nowotworowych kobiet dla Fundacji Alivia. W tym roku serca skierowaliśmy w stronę najmłodszych – komentowała Agnieszka Damentko, Członek Zarządu Moliera2, cytowana w komunikacie prasowym.

Dzień Szpilek. Ile pieniędzy trafi na dzieci z chorobą nowotworową?

Firma w poniedziałek poinformowała o rezultacie akcji. "Sam hashtag #dzienszpilek został użyty prawie 600 tys. razy. Do policzenia publikacji zaangażowanych zostało dwóch niezależnych audytorów zewnętrznych - Newspoint i Unamo - eksperci z wieloletnim doświadczeniem w monitoringu i kompleksowej analityce mediów. Oba raporty wykazały tożsame wyniki, które przełożyły się na finalną kwotę 223 810 złotych" - przekazała Moliera2.

Zobacz także

To oznacza, że 600 tys. wpisów za zgodne z regulaminem akcji uznano zaledwie 111 092 posty. Zdjęcia musiało być opublikowane 25 września, posiadać odpowiedni hasztag, pojawić się na publicznym profilu na Facebooku lub Instagramie oraz przedstawiać szpilki z co najmniej 5-centymetrowym obcasem. 

Moliera2 poinformowała, że czek opiewający na ponad 223 tys. zł przekazano Fundacji 2 października. - Bardzo dziękujemy wszystkim uczestniczkom i uczestnikom, którzy wzięli udział w zabawie i robili zdjęcia w szpilkach, aby pomóc naszym dzieciakom. Dziękujemy też załodze Moliera 2, za bardzo profesjonalnie podejście i pomoc - komentował Bartłomiej Dwornik z Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Zobacz także

Tymczasem, jak podał serwis Spider's Web, 25 września hasztag #dzienszpilek użyto na na Facebooku ponad 420 tys. zdjęć, a na Instagramie 170 tys. To w sumie powinno dać ponad 1,1 mln zł przekazane na rzecz Fundacji Przylądek Nadziei.

Ponadto sama akcja wzbudziła krytyczne komentarze. Moliera2, która w swojej ofercie ma szpilki w cenie od kilkuset do kilku tysięcy złotych, została posądzona o wykorzystywanie charytatywnego celu do promocji i marketingu.

- Uważnie analizowaliśmy przebieg tej, a także poprzedniej edycji Dnia Szpilek, aby w kolejnych podejmowanych akcjach pomagać jeszcze efektywniej. Śledzimy także komentarze medialne i opinie naszych Klientów – te głosy są dla nas ważne i chcemy brać je pod uwagę planując dalsze działania - wskazała Agnieszka Damentko.

RadioZET.pl/mat. prasowe/Spider's Web