Zamknij

Biedronka ma konkurencję. Polska sieć sklepów dogania rywali

08.10.2021 10:04
Polska sieć sklepów goni rywali
fot. Pawel Wodzynski/East News

Lidl i Biedronka wiodą prym w rankingach popularności sklepów w Polsce. Tymczasem polska sieć sklepów zaczyna doganiać zagranicznych konkurentów. Niebawem wszyscy będą robić zakupy w Dino?

Dino to polska sieć sklepów, która coraz śmielej podbija kolejne regiony. MondayNews.pl prognozuje, że Dino swoją popularnością niebawem pobije zagranicznych konkurentów, w tym sklepy sieci Lidl i Biedronka.

Już teraz, jak wynika z badań, w blisko 300 gminach, Biedronka i Dino często konkurują ze sobą na lokalnych rynkach. Zdaniem ekspertów Dino ma szansę przejąć klientów Biedronki. Wystarczy zakładać sklep tam, gdzie portugalski konkurent jest już obecny.

Dino konkurencją dla Biedronki? Polska sieć goni rywali

Analitycy z Proxi.cloud i UCE RESEARCH zapytali łącznie 762 tys. klientów o miejsce codziennych zakupów. Analiza wyników wykazała, że 58,2 proc. mieszkańców badanych obszarów w wieku 18-65 lat robi zakupy w Biedronce, a 32,9 proc. – w sieci Dino. 

– Tu już zauważamy przewagę dyskontu nad średniej wielkości supermarketem. Żyrardów, Przysucha oraz Trzebnica znalazły się wśród gmin, w których najwięcej mieszkańców robi zakupy w Biedronce. Z kolei patrząc na tego typu dane dotyczące Dino, w czołówce widzimy Krotoszyn, Świerklaniec oraz Lipiany – mówi Mateusz Chołuj z Proxi.cloud.

Jak wskazał ekspert, Dino, mimo dynamicznego rozwoju, wciąż ma mniejszy udział w wizytach niż Biedronka. - Wniosek ten może zmotywować polską sieć do działania w dwojaki sposób. Pierwsza możliwość to skupienie się na otwieraniu sklepów w gminach, w których Biedronka obecnie nie ma placówek. Druga opcja to bezpośrednia walka, a więc uruchamianie większej liczby nowych punktów na obszarach, w których Jeronimo Martins posiada już swoje sklepy – podkreśla Chołuj.

Eksperci wskazują, że polska sieć jest na dobrej drodze, by dogonić Biedronkę. Jak przypomniano, tylko w pierwszej połowie 2021 roku powstały 84 nowe placówki Dino. Z kolei Biedronka planuje w tym roku otwarcie 100 sklepów. - To pokazuje, że tempo rozwoju rodzimej sieci jest znacznie większe – podsumowali analitycy z Proxi.cloud.

RadioZET.pl/MondayNews.pl