"Czerwona kartka" dla Nutelli. Producent słodkiej czekolady został skrytykowany za promocję Pucharu Świata

Olga Papiernik
18.07.2018 16:56
nutella
fot. east news

Niemieccy deputowani walczyli z promowaniem Pucharu Świata przez Nutellę, po tym, jak przekonali się, że ludzie musieliby dokupić prawie 16 kg słodkiej czekolady, by otrzymać piłkę nożną.
     

- Po raz kolejny branża spożywcza wykorzystała Puchar Świata w piłce nożnej, aby sprzedawać słodycze dzieciom - powiedziała poseł Partii Zielonych, Renate Kuenast, gdy wraz z innymi prawodawcami złożyli skargę do niemieckiej rady ds. Reklamy.

- To czerwona kartka dla Nutelli od Ferrero - dodała, odnosząc się do włoskiego producenta.
    
Klienci będą musieli zabrać do domu 35 słoików Nutelli, aby zebrać wystarczającą ilość punktów do odbioru piłki nożnej z podpisami niemieckiej drużyny piłkarskiej.
    
To daje 15,75 kilograma (34,7 funta) Nutelli, dziewięć kilo cukru, pięć kilogramów tłuszczu, 85 000 kalorii i 97,65 euro (113,60 dolarów) - Kuenast i inni posłowie napisali do organu reklamowego.

Zagłosuj

Czy lubisz Nutellę?

Liczba głosów:

Ponadto zarzucili Ferrero, że wykorzystał zaufanie dzieci z pomocą ich ulubionych gwiazd futbolu, drukując ich zdjęcia na kartach kolekcjonerskich.
    
- Nie mamy nic przeciwko produktowi - jeśli ludzie go lubią, powinni go jeść - ale nie należy sugerować dzieciom, że ma to coś wspólnego ze sportem, aktywnością lub zdrowiem - mówili deputowani.

Kuenast i inni ustawodawcy mają nadzieję, że Rada ds. Reklamy, organizacja działająca w branży, która obserwuje etyczne naruszenia w reklamie, zablokuje kampanię i ostrzeże niemiecki oddział Ferrero.

fml/tgb/mfp/spm/OP