Zamknij

Przez epidemię Polacy kupowali tyle, ile przed świętami [BADANIE]

Katarzyna Witwicka
27.03.2020 14:48
Covid-19. Przez koronawirusa Polacy kupowali tyle, ile przed świętami
fot. Shutterstock/ Fit Ztudio (ilustracyjne)

Tuż po ogłoszeniu stanu epidemii Polacy ruszyli do sklepów. Zawartość ich koszyków można porównać do zakupów, które robiliśmy przed Bożym Narodzeniem – wynika z danych firmy Nielsen.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Tuż po ogłoszeniu decyzji o zamknięciu szkół, czyli 11 marca, Polacy ruszyli na zakupy. Portal Wiadomoscihandlowe.pl powołując się na dane firmy Nielsem zaznacza, że wówczas wartość koszyka podstawowych dóbr wzrosła o 57 procent i była porównywalna do ceny zakupów świątecznych.

Firma Nielsen oszacowała wartość zakupów zrobionych przez Polaków w dniach 9-15 marca, czyli na samym początku epidemii koronawirusa w Polsce. Efekt? Cena przeciętnego koszyka osiągnęła wartość zbliżoną do szczytów sprzedaży typowych dla okresu przedświątecznego.

Zobacz także

Do tej pory najchętniej kupowane były suche produkty spożywcze, alkohole i napoje. Teraz trzy najbardziej popularne grupy produktów to nadal suche produkty spożywcze, ale na kolejnych miejscach są środki higieny i pielęgnacji ciała.

Dla dwóch największych grup produktów pod względem wartości sprzedaży, czyli suchych produktów spożywczych sprzedaż podwoiła się, a w przypadku środków higieny i pielęgnacji wzrost wyniósł o 70 procent

- czytamy w serwisie wiadomościhandlowe.pl

Jak komentuje Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce, dużą popularnością cieszyły się środki sanitarne i środki czystości, produkty spożywcze o dłuższym terminie przydatności, zarówno suche jak i mrożone.

RadioZET.pl/wiadomoscihandlowe.pl