Zamknij

Koronawirus. McDonalds zmieniło logo na czas epidemii

27.03.2020 10:26
Covid-19. McDonalds zmieniło logo na czas epidemii
fot. McDonalds/Facebook

Sieć lokali fast food McDonalds zareagowało w nietypowy sposób na apel o zachowanie dystansu podczas epidemii koronawirusa. Opublikowano zmienione logo firmy ze złotymi łukami. To jednak nie spodobało się niektórym klientom.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Epidemia koronawirusa mocno uderzyła w wiele branż, w tym gastronomię i fast foody. W wielu krajach, w tym Polsce, jest zakaz spożywania w lokalach, a restauracje są zmuszone wydawać posiłki tylko na wynos.

W nawiązaniu do zalecenia o zachowaniu co najmniej metr odległości od innych osób, sieć lokali fast food McDonald's udostępniła nową wersję swojego loga. W odświeżonym wyglądzie są od siebie oddzielone. 

Kontrowersyjne logo McDonald's

Jak zauważył portal Wirtualnemedia.pl, nie wszędzie inicjatywa McDonald's spotkała się z pozytywnym przyjęciem. Brazylijczycy w mediach społecznościowych nie szczędzili krytycznych komentarzy pod adresem sieci fast food.

Zobacz także

Wskazywali w nich, że amerykańska korporacja wykorzystała tragedię koronawirusa do promowania własnej marki. Internauci wskazywali, że McDonald's mógłby wesprzeć szpitale i służby odpowiedzialne za walkę z epidemią. 

W "The New York Post" pojawiło się stanowisko sieci, która przeprosiła 

"Jako marka działająca w prawie 120 krajach ponosimy odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. Przepraszamy za nieporozumienie związane z intencją przypomnienia naszym klientom i społecznościom o znaczeniu dystansu społecznego w tych niepewnych czasach" - napisano w komunikacie.

Jak podało CNN, rozdzielone wersje swoich logotypów przygotowało również kilka innych światowych marek. Wśród nich Coca-Cola, Audi, Volkswagen czy Nike.

Zobacz także

RadioZET.pl/Wirtualnemedia.pl/CNN