Branża kurierska ma się coraz lepiej. Zwroty zalewają e-sklepy

12.09.2019 08:09
Coraz więcej zwrotów przez internet
fot. Shutterstock/Rawpixel.com (ilustracyjne)

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

W branży odzieżowej aż 70 procent produktów wraca do sklepów – pisze „Rzeczpospolita”. Sklepy walczą o każdego klienta, więc idą im na rękę. Ponad połowa sklepów wydłużyła już termin na odesłanie towaru z ustawowych dwóch tygodni do 100 dni.

Zobacz także

Jak wskazuje gazeta, klienci, którzy korzystają ze zwrotów, są w stanie wydać od 60 do nawet 360 procent więcej.

 –Choć rosnąca fala zwrotów jest dla e-sklepów dużym wyzwaniem, sprawna polityka zwrotów może stać się istotną przewagą konkurencyjną – mówi Małgorzata Kowalska, UX research consultant w Edisonda dla dziennika.

Zobacz także

Dla klientów istotne jest to, by zwrot był bezpłatny. Gazeta dodaje, że dwie trzecie kupujących w sieci zniechęca do zakupów fakt, że muszą płacić za potencjalne zwroty. Coraz więcej sklepów decyduje się więc na darmowy zwrot.

 Jak twierdzi Jacek Zalewski, business development manager w Twisto Polska, takie działanie wymaga jednak przemyślanej strategii cenowej i odpowiedniej komunikacji z klientami, tak by darmowy zwrot był dla nich wygodny i faktycznie obniżył bariery zakupowe.

Zobacz także

Z liberalnej polityki sklepów zadowolona jest branża kurierska. Jak donosi „Rzeczpospolita”, w minionym roku Poczta Polska przewiozła o 82 procent więcej e-zwrotów niż w ubiegłych latach.

RadioZET.pl/”Rzeczpospolita”