Co trzeci e-konsument w Polsce kupuje farmaceutyki przez Internet

Olga Papiernik
27.12.2017 11:37
Co trzeci e-konsument w Polsce kupuje farmaceutyki przez Internet
fot. Isabell Winter on Unsplash

Co trzeci polski e-konsument (34%) deklaruje, że kupował w sieci produkty farmaceutyczne, a co czwarty (24%) planuje takie zakupy w przyszłości, wynika z raportu "E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska".

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - Biznes na Facebooku

Zobacz także

-Na polskim rynku działa ponad 200 aptek internetowych, czyli niecałe 2% wszystkich aptek dostępnych na terenie kraju (ponad 15,6 tys.) prowadzi sprzedaż wysyłkową. Apteki internetowe z dnia na dzień stają się popularniejsze. Ten nowoczesny kanał dystrybucji budzi bowiem coraz większe zaufanie. - powiedziała prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska.

Farmaceutyki wiodą prym wśród produktów doświadczających tzw. efektu ROPO, czyli zakupu w tradycyjnym sklepie poprzedzonego sprawdzeniem informacji o produkcie w sieci. Tego typu zachowanie w odniesieniu do artykułów farmaceutycznych deklaruje 48% e-konsumentów. Jest to najwyższy wskaźnik wśród wszystkich badanych produktów e-handlu, podano także.

"Kupującymi produkty farmaceutyczne przez internet są częściej kobiety (41% z nich wskazało na zakup tego typu towarów w porównaniu z 27% wskazań wśród mężczyzn), osoby w wieku powyżej 50 lat (44% w porównaniu z 16% dla grupy wiekowej 15–24 lata) oraz z wyższym wykształceniem (46% w porównaniu z 21% wśród osób z wykształceniem niższym)" - czytamy dalej.

Zagłosuj

Kupujesz leki przez internet?

Liczba głosów:

Do zakupu farmaceutyków przez zagraniczne strony WWW przyznaje się 7% badanych. Markami e-aptek najczęściej przychodzącymi na myśl kupującym przez internet są DOZ – Dbam o Zdrowie (wymienia ją 9% osób), Apteka Gemini (4%) oraz Ziko (1%).

Raport "E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska" został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej (IGE). Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI na reprezentatywnej próbie 1 500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

ISBnews/OP