Zamknij

Canal Plus Polska rezygnuje z debiutu na GPW

10.11.2020 13:04
Canal Plus Polska rezygnuje z debiutu na GPW
fot. WDnet Creation/Shutterstock (ilustracyjne)

Canal + Polska rezygnuje z debiutu giełdowego. Powodem jest niepewność rynków finansowych - podał portal Bankier.pl.

Canal + Polska na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych miał być jednym z największych tegorocznych debiutów po Allegro. Jednak do wejścia spółki na giełdowy parkiet nie dojdzie. We wtorek w specjalnym komunikacie poinformowano, że taka decyzja jest "następstwem zwiększonej zmienności na rynkach finansowych wpływającej negatywnie na przeprowadzenie oferty".

Bankier.pl przypomniał, że zaledwie dzień wcześniej zakończyły się zapisy na akcje Canal + Polska przez inwestorów indywidualnych. W poniedziałek mocno straciły notowania spółek, które zyskały na lockdownie. Wśród nich Netflix. Powodem była euforia inwestorów po informacji z koncernu farmaceutycznego Pflizer o wynalezieniu szczepionki na koronawirusa z 90-proc. skutecznością. 

Zobacz także: Giełda - czym jest i o co w tym wszystkim chodzi?

Canal + Polska rezygnuje z giełdy

Nieoficjalnie powodem są niezadowalające deklaracje od potencjalnych inwestorów. Jak wskazał "Puls Biznesu", popyt ze strony instytucji finansowych, zwłaszcza zagranicznych, był mniejszy od oczekiwań, księga popytu nie została pokryta nawet przy cenie 43 zł za walor.

Zobacz także

Pierwotnie start notowań Canal + Polska był planowany na 23 listopada. " Intencją Akcjonariuszy Sprzedających jest powrót to planów przeprowadzenia Oferty, kiedy sytuacja na rynkach finansowych będzie bardziej sprzyjająca" - podkreśliła spółka we wtorkowym komunikacie.

Bankier.pl przypomniał, że Canal + Polska planował sprzedać do 21,6 mln akcji zwykłych serii B. Cenę maksymalną ustalono na 60 zł, wielkość oferty może zatem sięgnąć nawet 1,3 mld zł (a wartość spółki 2,6 mld zł). 

Zobacz także

Grupa Canal+ Polska posiada około 2,7 miliona klientów (na dzień 30 czerwca 2020 r.) i jest drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce z udziałem w rynku tradycyjnej płatnej telewizji w wysokości 21 proc. (według raportu ADL; dane na dzień 31 grudnia 2019 r.). 

RadioZET.pl/Bankier.pl